Buleh Pulak Malam Semalam....

Tuesday, October 6, 2009

...tekak ni 'terngiang2' nak makan sesuatu...walaupun penyediaannya agak renyah..aku gagahkan jugak masak malam tadi jugak....udahla penat badan ber'open house' belum hilang lagi..tapi kugagahi jua...kekeke..

Nak wat camne, walaupon apa yang teringin sgt aku nak makan tu merupakan salah satu menu open house aku memang tak puas makan...sempat makan hanyalah semangkuk kecik tu pun tak habis....

Menu ni actually menu favourite kami sekeluarga termasuk adik2 aku...kalau masak menu ni berkali2 makan sehari pun takpe...biasanya kalau masak memang seperiuk besarlah kuahnya...tapi buleh habis licin...Pulak tuh rempahnya macam susah je nak dapati di negeri lain..aku pernah carik rempahnya di Nilai n Klang tapi takde jual..tapi kalau kat Johor ni sepah2 ada jual....tapi taktaulah kalau rempahnya sudah semakin banyak di pasaran di negeri2 lain sekarang....

Inilah yang aku nak makan sangat semalam..;P


Soto Ala US yang buleh dimakan dengan bihun or nasi empet...Wah makan panas, lapar2 dengan sambal kicap pedas manis masam...empat kali tambah you....yang penting tekak puas!lalala..;)

16 comments:

siti noriza saleh said...

mmg sedaplah...hari tu cm nak minta tapau je...ha ha ha...ltk resepi mimi...

Hernee Nazir said...

sdapnye mimi..nyum2..

salzahari said...

memang rajin...

Mama Liena said...

Mimi ..susah yer nak cari rempah SOto ni kat nilai ..akak berminat nak buat ..tlg bagi resipi ..
Anak akak mmg suke ala2 sup2 ni ..:)

Nieza Ishak said...

mau mau mau ...

mau resepi sambal kicappp ... plzz ... hihihi

Fara said...

ada permintaan resepi chef yues. jgn lupa tepek...

Ana said...

soto yekk..ana pun suka..org johor mmg suka laa kot mimi..hehehe..

sedap menu masa open house ari tue..mesti best kann dpt jmp kawan2 bloggers..

bila laa time kita pulak nk jmp nie kann..

Nur said...

akak beli rempah soto batu pahat punyer...tp atas sbb musabab yg tertentu,akak pakai rempah biji senirik jer..akak buat majlis hari sabtu lps tu pun separa terbuka jer. nk ajak sumer pengsan mak...

IntanSham said...

ko pakai rempah apa beb? aku ingat nak buat soto utk marhaban umah aku ahad nih

pearl said...

kalu bancuh sendiri rempah, tak jadi ke roza?

Azure said...

teringat soto my mom...rempah semua buat sendiri, sangai, blender..tapi tu la..tak terbelajar sampai sekarang

Unknown said...

lari topik --> kredit aku adalah sudah habis maka tak berjaya reply sms ko. ampun.

jima kawaii said...

sdapnye long..aku da lme x wat..
da rembat rempah kt umah mak pun tp lom de rezki nak wat.. lau wat pun aku sorang yg beriye mkan.. x syok lgsung!!

SYANI said...

SALAM... SEDAPNYA TENGOK SOTO AKAK... NANTI TEPEK LA RESEPI.. BOLEH TRY BUAT KAT UMAH. AKAK PAKAI REMPAH APA?

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> InsyaAllah ada masa mimi letak resipi:)

Hernee--> Feveret mimi tuh!:)

Sal--> Rajin bersebab;P

Kak Liena--> InsyaAllah nanti mimi bagi yer;)

Nieza--> InsyaAllah mimi bagi:)

~Umi.Sufira~ said...

Fara--> InsyaAllah:)

Ana--> Bila yer..InsyaAllah ada rezeki nanti kita jumpa kay!:)

Kak Nur--> mimi tak retilah nak buat rempah sendiri ..mesti beli kat kedai tak kisahla tukar2 brand pon..kekeke...

Intan--> Aku paling suka pakai yang Skudai made punya..tapi takde jual kat Kulai...kalau abah aku pi JB baru dapat beli..kalau dah takde tuh kadang aku bantai yang made in Batu Pahat..;P

Wani--> Aku taktau seba tak pernah try;P

Azure--> Mahal ilmu tuh..silap2 buleh buat bisnes:)

Zety--> Noted

Angah--> Aku makan berdua berlumba2...;P

Aisyah Hani--> InsyaAllah akan tepek resipi..by the way thanks for dropped by!:)