Mood Ke Laut!

Tuesday, September 8, 2009

Aku tak tahu kenapa..mood aku nak buat kuih raya tahun ni ke laut! Tahun lepas macam2 jenis kuih raya aku buat sendiri..kuih suji, biskut coklat chip, conflakes madu, almond london, sarang semut...tahun ni malas nye rasa....

Nape ntah! Bahan pun belum beli...walhal nak bagi 3 rumah ni...mak sendiri, mak mentua n rumah sendiri...Masa pun tinggal dua kali weekend je lagi..weekdays sorilah memang tak dan...Ala rumah sendiri tak payah banyak2 kan..bukan ada orang datang raya pon...

Haih tengoklah malam ni kalau rajin pergi ke Tes.co....weekend nih buleh buat...maybe sebab tahun lepas ramai kakitangan bantu..tahun nih hubby jelah yang ada...hubby memang rajin bab bab menbantu nih..tapi tulah selalu bantuan yang dihulurkan tidak menepati piawaian...sorie bie! Oh semangat marilah kau...kasik aku kerajinan nak buat kuih raya...fuh!

18 comments:

IntanSham said...

fuh..fuhhh..meh aku sembur semangat kat ko.. hahahaa...mcm laaa aku pun rajin buat kuih..heh, aku nak dtg raya umah ko hokehhhhh....;p

cysev3n said...

hari tu siap google blog cik US ni cari resepi kek batik.. bila cakap dengan si dia, dia kata " tak payah la penat² kan diri.."

adoi la hai.. kena la order kat cik US & pos ke KL kaedahnya :P

JaNnAh said...

fuhh.. fuhh.. aku pun nyembur gak.. mailah semangat!!

Hernee Nazir said...

mimi kite serupe la..x bli ape2 lg..

miz_eda said...

tak penah ada hati nak try buat kuih raya..takat cornflakes madu boleh ler..hehe

Zaila Mohamad said...

Rajinnya Yus buat biskut raya ntok 3 rumah..Zaila tiap2 tahun beli..tahun ni terlebih beli..huhuhuhu

pearl said...

roza.. mood ke laut tuh, mu nak jadi nelayan kah ? ahahaha

btw.. bantuan tak menepati piawai ek.. hahahahaha.. mentang2 la ko keje bahagian kualiti ek..

btw.. anak dara aku yang 3 tahun tuh tolong aku masukkan doh dalam cup..not bad kerje dia... seriusss time wat kerje lak tuh.. hahaha

so minta la assistant kecik ko tuh.. hubby suh jaga baby paling kecik la ye.. hb aku lagi le tak tau langsung pasal2 piawai biskut2 ni... takleh harap...

Unknown said...

tahun ni akak semangat.. heheh.. tp takdak sape tolong pun, hubby tlg tgkkan damia jelah..
biskut raya ni kalo buat ramai2 syokkkkkk... kan...
tahun depan dh pakat2 ngan kak arin nk wat sama2.. taktau laa menjadik ke tidak plan tu...

~ As ~ said...

laki aku bab menolong pun 'tidak menepati piawaian' tp kalau dia buat sendiri, ok pl...ishhh

siti noriza saleh said...

kite srupe/...siti smgt time dpt 2 kuih tu jelah..lpas tu, terus hilang mood nak buat....2 blg biskut tu cm mula makin surut je dikerjekan dek hubby ngn mia...hu hu hu,,....

Mama Liena said...

Mimi ..akak tak penah buat beskut sendiri ahaksss !! Gambatte pulun minggu ni . mg depan kan dah raye sibuk nak buat rendang segala :)

Ana said...

rajin laa mimi nie..ana buat kueh raya masa blom kwin jek..1st year kwin dok umah mentua..segan laa pulak nk syok sndr buat..last year pantang, lagi laa x buat..this year dok umah sndr pun x buat jugak..huhuhu..kemalasan menguasai diri laaa..tgk laa next year kalau rajin..
huhuhu..

Nur said...

akak berangan nk wat kek batik mimi tu..x tau sempat ke idak. hari isnin lps wat karipap pun da pengsan...

mamaDhea said...

ala, jgn laa takde mood.. kang aku dtg umah ko nak beraya takde kuih raya camne? :P

beb, hubby aku story aritu dlm ramai² adik beradik dia, dia selalu kena paksa tolong buat kuih raya.. tp kuih² moden ni dia tak gheti.. alasan laa tuh.. nanti mak test tgk dia buat..

aku ni tgh tunggu bilakah morning sickness aku nak blah.. dah 3bln++ dah ni.. tak sabar nak tlg adik aku buat kuih.. klu buat sorang tak best.. :D

Mummy Dasy said...

Sama ah belum ada mood nak wat kuih...hBy tny xwat kuih ke? me jawab "nnt2 ah tgg mood, agak2 mood x datang beli jek ah"... tahun ni dilanda kemalasan yg amat

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> kekeke...ko buat kuih raya tak nyah? Aku pun nak menyerbu umah ko..harap2 adalah masa yang terluang tuh..

Cik Yan--> Kekeke..sebenarnya buat kek batik tak susahpon...tapi nak pos ke Kl tu tak buleh..nanti tengah jalan posmen makan..:P

Umi Nawfal--> Rajinnya buat kuih raya..jeles tau..

Hernee--> Tulah tinggal weekend depan je pun..weekend satu lagi dah bz..

Miz_eda--> Oh saya pun dah kemalas2an ni:P

~Umi.Sufira~ said...

Zaila--> Pasal tak beli tu yang kena buat tuh;P

Wani--> Hehehe...tak try lagi...nantilah aku try suruh Syaura tolong..biasanya dia tuh awal2 ajer..bila dah start bakar mulalah sibuk nak makan ajer tuh..:P

K.Laila--> hehehe...ntah kenapa malas betul..kepala asyik nak pikir masak yang sedap2 je untuk buka..nafsu makan perghh..!besar sungguh!

As--> Laki ko buat kuih raya As? Wah kagumnya!:)

Siti--> Dah dapat juga dua..daripada yang belum start langsung ni...:P

~Umi.Sufira~ said...

Mamaliena--> Itulah tinggal minggu ni jepun nak pulun..minggu depan dah sibuk lain:P

Ana--> hehehe..takpe next year kita sama2 rajinkan diri eh!


Kak Nur--> Buat kek batik tak serenyah buat karipap..InsyaAllah sekejap je siapnya tuh..:)

Sha--> Sian ko kan mabuk tak hilang lagi..Ala kalau ko datang raya umah aku..makan apa yang ada ajelah gamaknya..;P