What I like about Syaura's school

Thursday, February 12, 2009



Alamdulillah tahun ni, seperti aktiviti yang dianjurkan pada tahun lepas iaitu Parenting Course By Dato' Haji Hassan Bin Ali oleh Tadika tempat Syaura belajar, sekali lagi mereka menganjurkan Kursus Motivasi keibubapaan untuk semua parents yang hantar anak mereka ke tadika tuh... Percuma aje lak tuh...


Yelah, kalu tak ye ye..manalah ada masa kita nak join parenting course sebegini ye tak..dalam kesibukan bekerja and di rumah...kalu aku lah..takdenya tiba2 sibuk2 nak cari kat mana ada parenting course macam itu kan...so ni dah dianjurkan, tinggal pergi je..apa lagi..kekeke..


BTW, aku suka pergi course sebegini sebab dia bukan saje menekankan tips dalam mendidik anak cara yang betul tapi tips merapatkan hubungan suami istri....tak percaya? last year lepas je balik dari parenting course Dato' Haji Hassan bin Ali tuh, hubby ku extravaganza romantik...kikikiki.... ada jygakla ala2 kursus kahwin tapi tidak pergi secara mendalam..lebih pada perihal anak2... and apa tips yang aku amalkan tahun lepas yang aku still nampak sampai sekarang, setiap kali syaura salam aku dia mesti cium and ucap.."saya sayang umi.." tapi kadang advance sikit minah tu.."I LOVE U ummi.."kekeke..sejuk hati dibuatnya..


So Ahad nih, aku akan catat seberapa banyak tips2 menarik and share di sini yer~semoga bermanfaat untuk aku and my blog reader juga...

15 comments:

siti noriza saleh said...

mimi...promote kat siti, tadika mana anto syaura tu..he he he..mana tau siti panjang jodoh dok kulai ni...semoga syaura akan jadi anak yg solehah,..amin....

siti noriza saleh said...

tertinggal lak....hubby siti bukan jenis romantik...tertunggu2 gak kalau tetiba dtg romantik extravaganza dia tu,,..mahu melayang2 siti...ha ha ha ha

Mummy Dasy said...

huahuahua.... extravaganza romantik napa ah sekolah Danish xde wat course for parents ni kan best biar Mr.Hubby cam hubby Mimi... harus diusulkan kat sekolah Danish ni 1 cadangan yg menarik..... TQ Mimi

mirah said...

ok ok tak sabar nak baca ni.. hihi..

cysev3n said...

catat, jangan tak catat!

miz_eda said...

wah..siap ada kursus free untuk parents..

rasanya smart reader pon takde buat buat mcm nih :P

~Umi.Sufira~ said...

Mirah--> InsyaAllah akan saya paparkan di sini~

Cik Yan--> OKOK..

Miz-eda--> Tulah yang saya suka~ngee...

Mommy Harith Hannah said...

Yelah, catat detail2 tau... Rakam video pon okey... ekeke... =)

~Umi.Sufira~ said...

Aru--> nak rakam video takdak video cam pulok!kekeke..

umi nuha said...

wow mi, aku sgt kenal pak utih tu...sbb aku penah gi program mahligai kasih utk pasangan suami isteri ngan die masa kat penang...best

~Umi.Sufira~ said...

Wani--> Iyer ke wani? Nih yang buat aku lebih bersemangat nak pegi nih!=D

~ As ~ said...

saya pun tunggu jg apa N3 ttg kursus tu nnt... tunggu ni... tunggu ni...

~Umi.Sufira~ said...

InsyaAllah akan saya kongsikan:)

Unknown said...

yappari... !! dah agak dah darul ilmu... tgh plan nk anto damia kt situ ni... esok lusa nk gi survey...
bagus aaa ekk.. cuma satu je... dengar2 khabar cam ramaiiiiiiii sangat budak2... ye ke??

~Umi.Sufira~ said...

K.Laila--> Kalu child care tuh mimi tak brapa kuwashii..tapi kalu tadika dia memang ramai budak..berapa ratus ntah tak surela tapi setiap kelas ada limit cuma 16 orang budak sahaja..so cikgu2 dia leh concentrate kat semua...cikgu dia pon ramaila tapi...So far puas hati hantar syaura gi sekolah situ...tapi anak kak arin tak serasi kan dok child care dia?kekeke..