Romantic Movie TAG~

Thursday, February 5, 2009

Owh! di nobat samdol#3 oleh Ms. Lola kerana telah berani2 menjerumuskan diri meletakkan komen sebagai anon di peti komennya tanpa mengetahui kehebatannya mengesan si penulis dan secara langsung kena buat TAG ini..kehkehkeh..tapi jalan dan jalan lagi di blog Cik Yan, dan Cik Zufa ghupenya depa pon TAG aku no...layanzz...the rules..

Please copy the following rules in your post (as usual)
1. You have to point out 5 romantic movies that you would love to share with your loved ones..
2. It doesn't have to be in order.. as long as you love the movies, it will be fine..
3. You have to tag another 5 person to answer this tag


1) 冷静と情熱の間

Dengan sesungguh hati aku mengajak hubby ku itu tengok wayang di panggung berhampiran (di Japan pada ketika itu) layan lah movie nih....cik puan nih punyalah layan dengan sesungguh hati..siap tengok sambil pegang tangan (kononnya) toleh2 sebelah buleh naik hangin satu badan OK..bila hubby aku dengan lenanya tidur....aku tepuk peha dia sedepuk...geram OK..bolehla orang layan movie romantik kononya dia buleh tido..setengah jam ada kot dia tido agaknya...hubbyku itu memang tak suka crita slow dan lembab macam ni kot..

2) Mr and Mrs. Smith

Owh movie yang ini kami tengok di rumah saje, to be specific hubby bought the DVD and we watched together. Memang best kan! Penuh dengan action. Ramai yang suka movie ni pon. So my hubby besarla bijik mata dia..hehehe...tengok cerita nih sampai habis...

3) 200 Pounds Beauty

Ini crita Korea..aku ngan hubby dua dua suka crita nih..walaupon bukanlah crita action or ganas seperti movie kegemaran hubby aku tapi naper ntah..memang bestla crita nih..kekeke..Lagu movie nih sampai Syaura pon hafal...sampai sekarang lagu tema crita nih jadi ringing tone my hubby utk aku...hihihi...korang pernah tengok crita nih?

4)A Cinderella Story

Walaupon cerita ini lebih layak untuk remaja mungkin tapi aku yang agak dewasa ni pon suka tengok crita nih..tengok di HBO saje...apa yang aku terharu sebab melihat ketabahan orang yang dibesarkan tanpa kasih saya seorang ibu, and hidup ngan mak tiri yang tak best kan..kelakar pon ye..mengekek gelak sepanjang movie nih!


5)Memoirs of Geisha

Yang nipon both aku ngan hubby suka...sama mcm Zufa, memang banyak adegan panas dalam nih dan tidak sesuai ditonton dengan anak2..tapi cinta diaorang tuh misteri and buleh pulak sambung sampai lepas perang kan..tulah orang kata dah jodoh...

Aku nak panjangkan TAG ini untuk,
1) Mummy Dasy
2) Hernee
3) Mamadhea
4) Ealyie

8 comments:

Unknown said...

akak pun suka citer 200 pound beauty tu..aqil pun suka nyanyi lagu tuh...hahahah...

mamaDhea said...

Eh, nama aku ader??? mekacihhh mimi..

owh yer, sila sambung soap opera episode seterusnya.. ;)

Emma said...

yg cite jepun tu, actor tu takenouchi yutaka kan??

waaaaa!!! kite suke giler kat dia... dia hensem!!!!!!!

siap x-ofismate pressy poster dia kat kite...

-mama emma

m-i-o said...

owh, itu 200 pounds beauty pnh tengok jugak!! mmg best!

~Umi.Sufira~ said...

Kak Aja-->Lagu2 dia budak2 pon senang hafal kan..MARIA!!...kekeke..

Sha--> Ko memang taw pilih aku! Aku nih dahla kayu bahasa...layanzz~makasih sha!

Mama Emma--> Ye betul! Hemsem lagi macho..air muka tenang je kan...tengok movie tuh salah satunya sbb nak tengok dia..kekeke..

Zufa--> Best kan!

Hernee Nazir said...

mimi thanks 4 the tag..nti kite jwb..

pearl said...

roza..aku pun layan gak ceta geisha tuh.. kelaka gak HB mu layan ceta slow gitu.. aku tgk sorang2 je kat astro dulu dolu..

~Umi.Sufira~ said...

Hernee--> Sila jawab!=D

Wani--> Maybe sebab dia suka tengok orang jepun cakap english kot...kekeke...