Semuanya awal..

Tuesday, November 17, 2009

Perasan tak...sekarang nih terasa masa semuanya awal? Setuju tak?Lagi2 di Johor ni..rasa2 530pagi dah masuk waktu subuh...kalau terlewat bangun sampai 630pagi langit kat luar dah mula cerah...tandanya waktu subuh dah nak habis...Balik kerja jika terlebih masa sampai 630 petang, wah langit dah mula gelap....pukul 650plus dah maghrib....
Pukul 830 malam dah rasa macam pukul 10 malam....

Lagi2 bila hujan melanda di sebelah petang...pukul 7 dah terasa malam sesangat...walhal masak untuk makan malam pon belum....yang bagusnya bila hujan turun, kebun sayur kami nih tak perlu disiram..sudah jimat air di situ...Hujan kan membawa rezeki dan rahmat..cumanya mintak2 jauhkan lah banjir...

Apa sebenarnya yang aku cuba sampaikan nih...Aku pun tak tau..hihi..yang pasti mari kita solat di awal waktu sekarang yer..sebab masuk waktu awal habis pun awal...Jangan sampai kita terlepa dek kerana hal dunia..(ingatan utk diri sendiri juga yang kadang2 bangun lewat especially weekends);P

8 comments:

Siti @ nurie said...

yup...siti setuju....kkdg bila nak gi keje tu , cm dah lmbt sgt je sbb hari dah cerah ssgt...tapi bila tgok jam, aik, baru kul 7.30?..tapi, sekurang2nya, buat kita usaha utk bangun awal....he he he...

~ As ~ said...

klau kat sabah.. jam 5.50 dah cerah... jam 6 petang dah gelap..

Fid said...

ahdik
skrg kan FUYU
tu cepat ahhhaaaaaa
dah la hujan

JaNnAh said...

betul lah, paling x tahan sbb terasa kena bgn lbh awal.. terlambt sket jek mesti dah rasa kesiangan..

Che Lin said...

betol la, mi. cepat gelap gaya fuyu lak. haha~ saikin siap sempat maghrib kat opis dulu baru balek umah kalo kena stayback. almaklumlah hujung2 semester dan hujung2 tahun nih, ber'fuyu' kat opis la jawabnya. haha~

Sayang.Ibu said...

btol beb... tu yg mlm tadi pukul 8.30 aku dah pengsan dengan ainin... hahahahhaaa....

pearl said...

biar betul roza..ko rasa 8.30 dah mcm 10 malam..

waah..kalu kat sini lagi la terkejut..aku pun masih terkejut jugak dgn perubahan waktu disini..dimana
zohor kul 12, asar kul 2, magrib kul 4 and isyak kul 6... so malam yang panjang nak buat ape...malam yang panjang membuatkan kemalasan yang panjang = progress yang merosot..tak best langsung... sbb tuh kul 4 pagi, aku anak beranak dah bangun ni......menanti subuh pukul 6..sigh

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> Nak usaha bangun awal especially weekend tuh yang tak tahan..ekeke..

As--> Perghh lagi awal ek?

Kak Fid--> Itulah kalau hujan tuh lagi terasa fuyu nya...

Jannah--> Betul3x..:)

Che Nor--> Itulah..Memang terasa banget ke'fuyu' annya especially kalau petang2 hujan...

Intan--> Ko tuh pengsan awal ada makna kot..kahkahkah..

Wani--> Itulah yang kitaorang maksudkan ngan 'fuyu'..menang musim sejuk..memang tak best...Malam yang panjang....;P