Kebun Sayur Yang Tak Berapa Kebun Sangat

Sunday, November 15, 2009

Apalah sangat kalau setakat tanam sayur kat tanah depan rumah yang sekangkang kera ini...maka amat tidak layak dipanggil kebun...Harap maklum..

Ini ajerlah yang ada pon.....Oleh kerana sudah janji mau upload gambar....layan ajerlah yer...:)





Semuanya tanam atas tanah ajer....Belum beli pasu lagi...abis kalau dah weekend asyik bz manjang..nak carik nursery pun tak jumpa1..ekeke...BTW, pokok terakhir yang diambil gambarnya bersama Sufia itu adalah pokok bunga yang hidup segan mati tak mahu..Untung sabut hiduplah ko wahai pokok..untung batu..tinggal batang ajerlah jawabnya..:P

10 comments:

~ As ~ said...

aku ingat dl suka sangat mkn cili padi, kadang2 nak mkn lupa beli klau hbs, last2 aku tanam sendiri, nak mkn, petik je...ahahaha...bagus bagus...

~Umi.Sufira~ said...

As--> Aku ngah simpan benih cili padi...tunggu masa nak tanam jer..lepas nih aku pun leh ikut jejak langkah ko..eh tapi kalau pokok cili aku hidupla..kekeke...

Siti @ nurie said...

alahai...tomeinyer pkok daun sup tue...hikh hik...ada gak tanah...he he he...

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> Manalah tak comel....baru tanam kelmarin..:P

Mama-Miya a.k.a Jedi Hopeful said...

tanam aje skit2 dulu..lama2 byk la collection tu. nnt senang, takyah le nak berkejar ke kedai kalau rencah tak cukup.

~Umi.Sufira~ said...

Mama Miya--> Betullah tuh..mana tau kehabisan di saat memerlukan, bulehlah cantas mana2 yang ada yer..:)

♥Hernee Nazir♥ said...

ade gak tnh nk tnm pokok mimi..hernee xde ruang langsung..

~Umi.Sufira~ said...

Hernee--> Takpe itu takde hal punya...buleh tanam dalam pasu:)

m-i-o said...

nyah, teruskan usaha! sila tepek lagi dr semasa ke semasa. bleh jadi segmen motivasi utk mak ni ha :P

kahkahkah!

~Umi.Sufira~ said...

MIO--> Kahkahkah..sungguh tak layak untuk dimotivasikan..tapi takpe kita tunggu dan lihat perkembangannya..:P