Inilah kali pertama...

Wednesday, November 18, 2009

....aku menyaksikan hubby bermain game(sport) and he won!:P

Yer biarlah aku berterus terang sahaja...orang kata kalau istri ke makwe ke datang tengok si pujaan hati main apa2 sukan and bagi strong support pasti menjadi pembakar semangat untuk si 'dia' menang game tu...Tapi ianya adalah setiap kali terbalik dengan case aku....

Setiap kali aku datang nak tengok si dia main pape pun acara sukan, sejak dari masa berchenta sampailah dah kawin..sokmolah kalah! Walhal dengarnya macam sebelum2 nih menang belaka...kahkahkah...bila dah kalah tuh siaplah kan balik kena kutuk...

So selalulah bila si dia ada game tertentu..tak kiralah inter-company ke...inter-department ke...sokmolah si dia bagi hint ala2.."Ala tak payahla tengok abang main..."..buleh gitu? Dan ditambah dengan kemalasan sang istri nak bersiap2 pagi2 buta especially the game always on weekend..apalagi..yelah malas pon nak ikut...

Tapi...last Saturday..setelah berapa kurun tak pegi tengok hubby main bola, game inter-department kat syarikatnya atas sebab2 tak dapat dielakkan terpaksalah jugak aku dan Sufia menonton si dia bermain bola sepak....Eh memang mati2 ingatkan si dia akan kalah!Serious! Yelah tak pernah tengok menang pon kalau tengok depan mata ni...

Tapi yer ternyata I was wrong!...haha..dia telah menang 4-2..Wah nampak gaya TEORI AKU TENGOK JE, KO KALAH sudah tidak buleh diguna pakai lagi....Or lepas ni terpaksalah "ayang selalu kena temankan abang lawan game"..ahaha..Ohh TIDAK!Tapi syok jugak tengok game bola bila hubby was in it! Kalau tengok game kat TV tuh..Oh tak koser mak!:P


Layan gambar ajerlah the game on last Saturday..:)



9 comments:

siti noriza saleh said...

hah...sama ngn siti...kalau gi ikut hubby gi mancing, cnfirm tak dpt ikan...kalau dia gi ngn kawn2 dia, besor2 lagi dpt...kkdg smpai trpkr, ke dia mancing kat pasar...he he he...

~ As ~ said...

aku mesti ada klau hubby main futsal or paintball...ahahaha..klau takda mesti kalah...konon!

Mommy Harith Hannah said...

Patut ko bawak skali pom-pom tue mi. Nama pon pom-pom girls (ko & Sufia)! :P

IntanSham said...

aku seumur idup nih, lom pernah lg teman laki aku main game, pasal dia mmg x pernah pun main game...hahahhaaa...

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> Ntah2 pancing kat pasar tak..?ekekeke...kang balik tak bawak ikan kena gelak lak ngan Siti..;P

As--> Kolah penyokong sejati hubbymu....sila hadirkan diri di mana2 perlawanan Ok..kalau tak nanti kalah!:P

Aru--> Owh tak koser mak hokeh!kekeke...;D

Intan--> Ko tipu tuh...aku nampak ada jer PS2 kat umah ko....lalala...;P

Nanak said...

haha..nanak pn mcm tu juga..dr dulu zaman berchenta, tiap kali dtg tgk mmg konfem kalah punya..padahal selalu menang nih..sampaikn ada kwn yg tegur i ni lagi baik jgn ikut..uwaa...

~Umi.Sufira~ said...

Nanak--> Hahhaa..samalah kita...:) Ni kira first time la pon tengok si dia menang:P

IntanSham said...

tu indoor game nyahhhh...outdoor game tadakkkk.... ps2 tu pun da lama nyahhh tersadai xde org main...hahahaa

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> Alah consider 'game' la jugak tuh...ah ah ah..Iyer nyah PS2 ko dah tersadai? PS2 aku nih masih aktif ko...ih ih ih...