White Valves~~

Friday, October 17, 2008

Harini nak share satu good info..ehehe...Ada sesape guna Avent ISIS breastpump? Mesti ramai kot..Pernah alami 'letup' tak waktu ngah syok2 menegepam tuh? Ker aku sorang yang pernah alaminya...kihkih,,,Itulah baru2 ni nape ntah ngah syok2 pumping tetiba pop meletup...then pump tu mcm dah tak function kan...rupanya white valve yang sebelah dalam tu pop out daripada it's location...

Aku dah tanya Sis Fid about it, maybe disebabkan pemasangan yang tak betui or part tu dah wear...Pikir2 balik maybe part tu dah wear kot sebab adalah lebih kurang 3, 4 bulan pakai tak pernah tukar white valve tu, or maybe penjagaan aku yang tak betul..Anyone ada tips tak camne nak bagi white valve tu tahan lama? Aku rasa memang penjagaan or handling method aku yang tak betullah...

Then, aku dok risau sebab spare part utk white valve tu tinggal satu. So apalagi aku approachlah my friend Mummy HnH(tima kasih banyak mummy) yang selalu manjadi tempat rujukan kihkih...Mummy inform spare part tuh takde dijual di kedai biasa tapi boleh didapati di KINDERDIJK....aku pon pernah terbaca di SI.com cuma biasalah malas nak pi korek...Cumanya ada mommies yang takut syarikat tu dah stop operasi..So aku dah call..Good news yang syarikat tu masih beroperasi and aku boleh beli spare part tu kat situ*yeay*....

Oleh kerana syarikat tu kat Hartamas and aku dok Johor, dia bagi aku phone number contact cawangan Johor di Taman Molek sana...Price 2 valves RM9.90...Alamak nak beli barangnya tak sampai RM10 minyak jer dah kompem RM30..so another good news they can deliver it as well dengan kos penghantaran RM8...*yeay*...aku pakat nak angkat banyak sikit senang in future..hehehe..so jangan risau saper nak dapatkan spare part tuh boleh dibeli by phone and di pos ke rumah..;)

10 comments:

cysev3n said...

beli la banyak.. nanti pos sket kat kita.. saja gatal nak buat stok.. hehehe..

tp ntah bila la nak balik JB nii.. hinsh..

Mommy Harith Hannah said...

hohoho, padan laa tersedak2, namaku di'mention' di sini... hihih...

haa laa mi, ko beli byk2, patuh leh meniaga... haha... sometimes susah gak nak dpt benda tue, takde stok etc (sepjg yg aku baca kat feveret forum tue, ader satu jiki tue mmg stok abis gila2 & xde yotei nak masuk lg)

mamaDhea said...

ala, kinderdijk cawangan johor dkt je ngan ofis sya nih... tmn molek kan kan...

spare part masa beli kan ade 2pcs klu tak silap.. dh abis guna ke mimi??

~Umi.Sufira~ said...

Owh..kalu ngan cik yan kena charge kos penyimpanan nih..kihkihkih..
Eh! Cik yan orang JB ke? ntah2 kita satu sekolah tak..hehe..sebab dulu saya dok JB..

Aru, tersedak ke! kihkihkih.. Boleh habis stok jugak yer benda ni..Alamak! ni memang nak kena simpan stok banyak nih...yabai!

Mamadhea, betul betul!Taman molek..ler boleh suruh Mamadhea belikan lenkali..hehe...Memang ada 2pcs..tapi saya beli used one..satu tuh memang dah letup2 sejak pakai, satu hilang...la ni tinggal satu jer..hehehe...

mirah said...

mirah pun masa mula2 guna avent isis bln jun lps, mcm tu jugak asyik meletup je. Ingat kan kenapa, lelama tuh dah kira expert lah guna..hihi..
spare part mirah pn dah takde. Yg biasa pakai hari tuh hilang kat umah mak masa blk kg hari tuh, sedar2 smpi sini dah takde, kena lah guna yg spare tuh. Takkan nak suh mak selongkar dapur dia nak cari valve yg kecik tu kan..
Plan nak walk in je bebila kalau kebetulan lalu kat plaza damas tu. Tp bila dgr takut takde stok, ni yg nak ajak hubby g cepat2 ni..

~Umi.Sufira~ said...

Ala jelesnya mirah dekat je nak pi beli...hehehe..saya malas nak pi kedainya sebab jauh and weekend sekarang ngah full ngan aktiviti...Mirah pon asyik meletup ke? tension kan..ngah syok2 kena bukak and pasang balik..kihkih...tulah tu mirah..kena pi carik cepat2..takut habis!=D

cysev3n said...

hik hik.. saya ni lahir kat KL.. kami ni ala2 pendatang la kat Johor tu.. uhuks..

kalau bley pos senang la kan..

~Umi.Sufira~ said...

OOO lagu tu cikyan ingat orang jb..ehhe..=D

mamaDhea said...

mimi..

dh dpt ke white valvenyerr??

ke nk kirim kita.. tp cmane nk pass kt mimi plak nanti...

~Umi.Sufira~ said...

Uhuk Mamadhea...main2 ajer... kalu lenkali nak kirim Mamadhea..terpaksalah buat2 nak gi Jusco hikhikhik...