Immediate Present~~

Monday, October 20, 2008

Umi n Syaura @ KFC
Yang di celebrate Syaura

Selit gambar Umi n Sufia ke open house siang tu


Still talking about bahang result exam Syaura yang baru berlalu smalam..so yesterday after we got the result we ask her, "Kakak malam ni ummi ngan abi nak belanja kakak. Kakak nak makan kat mana?"...laju je dia cakap "nak makan kat KFC"...Then, as per her wish malam tuh hubby n I layan dia bawak ke KFC, IOI Mall la kan..(walaupon perut kenyang gila dah makan kat open house)..So ni kira immediate present la untuk Syaura...Photo will be update later...

As we want to make it special, we left Sufia at home and gave special attention to her...Additional info jarak antara Syaura and Sufia tepat2 4 tahun...Wah punyalah happy kan muka dia..Senyum sepanjang jalan...So bila dah sampai aku pimpin tangan dia sebelah hubby pimpin tangan dia sebelah...like we always did previously before we got Sufia...sambil berjalan tu dia mintak angkat badan dia kan..n then mengekek2 la ketawa...yang tersentuhnya she said this"Ummi selalu pegang adik je tak pegang kakak"....Uwaa..terus terang terasa jugak aku...maybe sebab dia dah puas manja 4 tahun then bila dapat adik dia terasa aku terlalu concentrate only on her adik...

Even she rarely showed her protes, everythings seem OK je..takde meragam pon or pukul2 adik dia ke..dan tak nampak jeles pon...maybe sebab dia dah besar or dia takmo tunjuk sanagt..rupa2nya ada gak dia menyimpan perasaan..So hmm...kenalah bagi kasih sama ratakan walaupon si kakak tu jauh lagi besar dari adiknya... Anyone to share macammana nak bagi si kakak ni kurang terasa ummi dia lagi sayangkan adiknya..share with me k...Sedih gak tau malam tadi...memang layan dia puas..nampak sangat gembira kat air muka dia tuh..huhuhu...

12 comments:

Ina Hashim said...

mimi,
itu baru 2 org anak..bygkan la akak yg 4 org nih...tp maybe sbb jarak diorg jauh...dia dh umo 4 thn baru dpt adik..mmg terasa la dia...what you can do is that maybe bila you attend sufia,suruh ur hubs attend to kakak...at least, xdela dia rasa being left out...lagi satu, let her involve in doing the hsechores together..cth lipat baju ke, sidai baju ke etc

~Umi.Sufira~ said...

Kak Ina, ooo camtuh ek...masalahnya dia macam tak brapa nak ngan abi dia...tulah kalu dah dua2 nak menempel ngan umi dia macammana gaya pulak kan...or lepas ni boleh try bagi adik kat abi dia umi lak spend lebih masa sikit ngan kakak ek..tapi pasal buat house chores sama2 ngan dia tu tak pernah try lagi..InsyaAllah mimi nak cuba praktikkan..manalah tau menjadi kan...thanks kak ina for your advise. Berkobar nak try nih;)

Mommy Harith Hannah said...

adoiii, syahdu nya ayat syaura tuh..

aku pon nak share mi, even Hakim xpernah cakap directly (of course laa kan, dier cakap pon pelat lagi.. heheh), aku notice cam dier "rindu" kan attention dr aku, from kelakuan dier lah... even ayah dier ader, dier lg rapat dgn aku... kalau aku cuti, confirm dok follow jer mane aku pi, siap dok atas pangku...

hmm, mmg aku tgh cuba attend Hakim more, at least once a week drive berdua dgn dia, bawak jalan2 etc, Hannah mmg slalu kena tinggal laa.. tp, cukup risau kalau dier still raser tersisih... almaklum laa, jarak dekat sgt... huhuhu...

~Umi.Sufira~ said...

Tulah tu Aru, kalu yang jarak jauh yang sepatutnya kira dah puas bermanja pon boleh rasa tersisih (ke aku yang tak pandai bagi masa..) kalu jarak dekat lagi senang rasa tersisih ke agaknya...Sadis betul kan.. bagus gak idea kau tu kan..sesekali jalan berdua je ngan Syaura, drive dua orang ke...aku nak cuba nih..sbb masa makan mlm ngan syaura kat KFC tupon nampak dia happy sgt...mm.. Aru kalu ada idea best2 lagi share ngan aku ek...

cysev3n said...

i envy you girls.. all my boys, sume ke abah diorang.. bila abah takde, baru la nak menempek kat mak..

+ve side, i can rest.. tp -ve sidenya, rasa macam mak yg tak cukup sifat je.. i dont know how to project this in words.. tp tengok anak2 org lain sume kat mak je.. kita ni ha, dok tengok hubby yg melayan anak2..

~Umi.Sufira~ said...

Cik_yan maybe sebab suma boys, tu yang depa lagi suka menempel kat ayah dia...Tapi InsyaAllah Zeri fully BF dia akan lebih rapat ngan Cik_yan dari abah dia even tak nampak lagi sekarang tau...tapi naluri dia mesti nak cari Cik_yan juga nanti..

faisyura said...

syaura oh syaura... sungguh petah melontarkan kata2... mesti ko mkn dlm kan roza anak ko ckp cmtu... kakak aku pun penah kene.. so maybe normal la kot kdg2 yg tua rase tersisih sket.. (aku rase aku pun penah rase cmni sbb jarak aku ngn adik aku 5 tawon...mmg rase left out sket tp demi adik tersyg aku ignore je perasaan aku tuuuu.. hahahaha sian aku kan.. )

tapi kan roza, aku cukup kagum la ngn dia... nampak dah dia tu kakak yg baik... baiknyeeee dia mengalah kat adik dia... am touched!

~Umi.Sufira~ said...

Wah Baid, ko pon jarak jauh yek dari adik ko...aku macam tak ingatla aku left out tak dolu2..aku jarak ngan adik aku 3 thn je kot tu tak ingat sgt..

BTW, mm memang nampak macam dia tak kisah...tapi tulah simpan dalam rupanya si Syaura nih...Takpelah nanti aku usahakan spare more time for her alone..hehehe...

Zuraimah Ismail said...

wohoooo i've always face that with Anisah especially pasal BF. Die kan, kalo nak BF kan, masa mintak tu la die nak dpt jugak..some time masa tu CT tgh BF humayraa', so she will say "Isyah x dapat pun..." pehtu merajuk..p lari ke tangga...pehtu nangis...

yes as kak ina said, hubby kene attend la lagi sorang bile kite attend si adik..tpnye..alahai..sukar benar agaknye..wallahu'alam..(x bleh ckp lelebih..sat lagi berdosa plak..;P)

~Umi.Sufira~ said...

CT, tandem nursing yek! bagusnya..kuat betul semangat CT... alalala..siannya anisah...time adinya nak time tu lah dia nak yek...

Oppss macam paham jerk ayat yang bawah tu..sbarlah CT ek..kalu macam case kita lak..even abi dia layan syaura tak sama macam kita layan..last2 abi pegang adik ler..adik yg mengalah...=D

sayangibu said...

adoiii...syahdu tul baca luahan hati si syaura. sedih lak tetiba...mmg aina pun cam dah kureng attention sejak ada adik ni. pastu asik kena marah ngan ibu,bile dia usik adik dia...kadang2 mmg prasan ada masa aina tetap nak menempel ngan ibu..peluk2, cium2 ibu laaa...mungkin dia rindu attention dari ibu,tp x pandai nak luahkan...aduh..sian anakku itu...
:( walopun abah dia layan dia, dia ttp nak ngan ibu gak...x sama kot...tu lah, jarak jauh or dekat sama jek kan..anak ttp rasa jeles gak

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu, tang kena marah bila dia usik adik dia tuh yang kakak dia terasa sangat agaknya kan..perasan gak kalu dah kena marah tu sedih betul muka dia....lagi jauh dia rasa ngan mak dia kan..nak taknak terpaksalah kita pandai2 bahagikan attention kat anak2...InsyaAllah kita sama2 improve lepas ni kay!