Entry saje2 di ptg hari~~

Friday, October 17, 2008

Baru tadi member aku ajak pi timbang berat. Kat kilang aku nih ada satu tempat penimbang scrap digital yang begitu persis dan jitu adanya...Yelah kalu tak jitu mesti rugi depa jual scrap kan...ini first time timbang lepas posa kononnya...posa turun 3 kg...dengan penuh doa semoga berat aku dapat menten seperti masa bulan puasa (walaupun aku tau itu hanyalah khayalan) aku naik itu timbang..jeng jeng jeng....**kg....usahkan menten makin bertambah 500g lagi dari sebelum puasa adalah...uwaaa...!! Sadisnya...

Aku rasa faktor2 kenaikannya seperti di bawah ini:

1) Makan tak hengat masa raya...kat rumah sendiri makan, pi beraya umah orang makan lagi, orang dah habis makan aku tak habis lagi, laki aku tak habis makan aku habiskan...

2) Makan masa rumah terbuka harituh macam akulah tetamunya, lagi dasyat dari tetamu dok 4,5 round siap..konon teman member makan..har har har..

3) Undangan rumah terbuka yang tak habis2..weekend ni pon ada lagi 3 undangan...hmm.. takkan taknak makan kan ..rugi2!

4) Makan kuih raya pon tak kurang hebatnya...manis, mentega banyak, minum air gas..erkk gaya hidup tak sihat langsung..

takpe ah lepaskan raya dulu, baru slow down sikit mkan...he he he..tak beringat lagi tuh...kengkawan camne? dapat menten berat tak?

10 comments:

mirah said...

mirah plak masa dlm puasa hari tuh timbang turun 4kg. Lps raya ni timbang balik hanya turun 1.5kg je.
Lagi 2.5kg tu maknanya disebabkan kes makan tak ingat apa lah ni masa kt kg. kan kami cuti lama, cannot resist lah mkn makanan sana..huhu..

Anonymous said...

Kita tak timbang lagi..tapi rasa2 kompem naik jugak hihi...

cysev3n said...

mak tak timbang nyah.. mak ngeri.. kah kah kah..

sW33tdARLiNG said...

salam...! nak tumpang lalu..

sama laa kita, memang lepas raya badan naek.. sebab kes makan raya tak hengaaaat..

takpe, skang ni dah slow2 kurangkan makan.. kat tempat keje, lunch tak kuar, sebolehnya taknak jadikan habit... sekali dah kuar lunch, memang ari2 akan cari lunch lagi...

free², lawat laa blog saya plak... peace :)

Anonymous said...

mimiiii.. manyaknye open house... u nih naik 500g pon dah risau hehe, wii fit kata kalau timbang tu +-1kg biasa datte :). i nih lagi la.. rasa nye pas kawin ni kalau bdn naik susah betul nk turun.. yabai2 nih sign of obachan nih kakaka.. haruslah i diet bersungguh2

~Umi.Sufira~ said...

Mirah, OK lagi tuh..ada spare 1.5kg lagi dr berat masa bulan posa...kita ni siap terlebih..kekeke...

Fir, Cik_yan, siap seriau lagi nak naik timbang tu...

~Umi.Sufira~ said...

Afkar'z, ahaks ada gang kita naik berat badan ni...saya ingat nak slow jugak tapi takleh nak tolong bila pi open house...terasa rugi sanagt kalu tak makan..camne tuh?kikiki...

BTW, thanks for dropped by! You too have a nice blog!

~Umi.Sufira~ said...

Kak lin, owh memang banyak siap tambah satu lagi dapat tau smalam..4 open house satu weekend. Kalu berat badan +-1kg takpe kaklin masalahnya ni dah naik 3.5kg dari masa posa harituh...bulan posa sikitla punya happy turun 3kg..harhar..susah nak menten rupanya...pasrah ajelah..habis raya kang baru jaga makan balik(impian)...

Mama Liena said...

isskk iskkk ..mimi neh ..baru naik 500g ..dun worry lar ..mimi tetap nampak slim ..aishh ...:)

~Umi.Sufira~ said...

Mamaliena, aish itulah budget boleh menten macam masa posa harituh...nampak je slim lemak2 keliling nih!kekeke...