Rumah Terbuka~~

Wednesday, October 8, 2008

Kenangan Rumah Terbuka

Syawal 2002: Masa ni masih muda remaja, sedang tunangan orang...and tunang aku tu sibuk nak wat umah terbuka...akulah tukang masaknya..layan ajelah kan...Masa tu masih di Japan...Lokasinya kat Ikuta, Tokyo..and then jemput rakan2 terdekat je sekitar Ikuta sendiri (aru, ajied, shuk datang), hachioji(enni, odeng), tokai (ayiee, wani)..ban pon ade..hehe..beberapa orang saje.. sebab tu bole ingat suma..natsukashi..masak ringkas2 saje..tapi meriah!

Syawal 2003: Masa ni aku kat Malaysia sebab bersalinkan Syaura pada malam 1 Syawal..so the whole raya tu berpantang...wah masih aku ingat saat getir ittew...menelan air liur bila orang suma makan sedap2..lepas2 ni budget2 taknak beranak waktu raya lagi..hehehe..seksa!no rumah terbuka this year..

Syawal 2004: First time beraya di Malaysia sebagai satu keluarga dengan Syaura..Masa tu Syaura dah setahunla kan..Sakan buat rumah terbuka...jemput rakan2 sekerja Alps Electric. Ada yang aku masak, laksa tempah kat pakcik jual kat pasar malam...Wah meriah tau..ramai gak member2 datang..dari pukul 2 sampai 10 malam...member2 adik aku dari UKM pon datang..my mom and dad datang dari johor....hubby lak boleh demam waktu tu preparation boleh dikatakan 80% aku buat sendiri..tetamu terakhir(k.marlina and hubby) balik pukul 11:30mlm sebab hubby dia layan tgk bola..kihkih..depa balik aku terus bum zzzzz..tak sedar sampai pagi..tak larat beb!

Syawal 2005: Tahun yang ini aku cuma buat kecil2an kot..err tak ingat sgtla....maybe member2 rapat je...ke aku terlupa tapi macam takde buat..kalu dah ingat kang...I will update...

Syawal 2006: Masa ni aku dapat kerja baru kat Johor. We decided to move from Nilai to Kulai...mmm sedihnya...So rumah terbuka aku advance kan ke majlis berbuka puasa..Wah yang ni still fresh di ingatan..bila petang kak ebi n kak etty dtg tolong..aku msak nasik ayam utk 30 ornag makan...pikir2 balik laratnya aku dahla bulan posa...yang dijemput semua datnag sampai tak muat rumah..yelah buka puasa semua orang datang pada waktu yang sama..and malu sesangat sebab tak cukup pinggan..mungkin sbb tu majlis kami di nilai, kira majlis perpisahan sekali...terharu pon ada gak..kenangan manis terakhir di nilai..

Syawal 2007: Masa ni aku dah sarat mengandungkan Sufia 8bulan..dengan perut besarnya..tak dapatlah nak wat rumah terbuka...Banyak gi umah terbuka orang lain jer...syok jugak kan.. berkilo2 naiknya hehe...(Catatan: Aku naik 17kg dari berat asal pergnant kan sufia perghh)

Syawal 2008: InsyaAllah kalu takde aral Ahad ni, 12 October 2008, time 2:00pm~9:00pm. jemputlah datang umah suma...Kalu nak alamat PM me OK...

9 comments:

Zuraimah Ismail said...

waaaa rajinnye wat open house..kalo dekat..mungkin jua kami sekeluarga sampai..:) tp mcm jauh la nak pegi...plus the 2 days of weekend mmg dah penuh agenda melawat sedara mara

Mommy Harith Hannah said...

mimi nie mmg rajin bab2 masak-memasak nie... sedap plak tue... isk, nak jer aku ajak ajied pi ahad nie, tp dier shift mlm laa (ahad mlm tue kerja)...

btw, aku ingatkan ko tepek gambo mase kiter rayer kat ikuta dulu tue mi... hihih... teringin nak tgk balek, gambo mase muda remaja dolu2... :p

~Umi.Sufira~ said...

CT, takpe sebab memang jauh pun...ingatan tulus ikhlas pon dah cukup..=DLagipun orang pon masih tengah sakan beraya ni...hehe..

Aru, camne nak tempel gambar zaman dolu2 suma hard copy..keke..

tang rajin masak tu iyelah kot..tang sedap tu idakle...gyakuni ko msk lg sedap..(teringat puding jagung ko tu..yumyum)

Kalu aku dok nilai zettai ko ngan ajid kena datang tau..=D johor ni exceptional ler...

Shada said...

teringin nak datang tapi jauh.....terima kasih la menjemput.

~Umi.Sufira~ said...

Sama2 kasih Shais=D

Akak said...

Salam Umi Sufira...

Rajinnya buat open house.., Akak tahun nie takde open house (penat), sape2 yg sudi boleh dtg..

~Umi.Sufira~ said...

Akak, rajin tak rajin kena rajinkan juga sebab hubby dah semnagat nak buat..kita layankan ajelah..member kita pun leh dtg sekali..kekeke..

mamaDhea said...

mimie dok jhr ker?? klu dok johor den semangat nk gi nihh... ;)

~Umi.Sufira~ said...

Mamadhea, saya dok Kulai..jauh juga dari Tebrau, mana tau jalan2 Kulai mehla singgah umah (I'd PM u the address);)