Report Card Day (Parent's Day)~~

Wednesday, October 15, 2008


Seperti yang telah aku ceritakan pada post aku yang ini , akhirnya berakhirlah penantian aku bila dapat surat dari Tadika anak aku yang Parent's Day akan diadakan pada hari Ahad ini...hehehe...ini gelak bukan gelak senang hati..tapi gelak susah hati... Macammana lah result anak aku nanti? Apalah yang cikgu dia cakap pasal anak aku kat sekolah nanti? Baik ke anak aku? Nakal ke? Boleh catch up ke dia dengan pelajaran?

Aku yakin kalu anak aku nakal pon maybe teacher dia akan cakap dengan penuh berhemah dan bertapis2...err.. mintak2 le teacher dia akan cakap benda yang elok2 je..(Owh..harapan ku tinggi menggunung)....psst...aku dengar tadika Syaura ni siao bagi nombor ikut result exam tau...Cuak beb!

Tapi takpelah macam yang mommies and my blog reader cakap kat post sblom nih kan..kalu dia terror itu satu bonus..kalu dia tak terror maknanya aku kena usaha kuat lagi nih..(even she still not yet 5 years old now...)Dunia sekarang penuh cabaran..apa yang diaorang belajar pon makin susah aku rasa...

Lagi satu, sape yang anak2 dia lahir hujung tahun nih (anak aku dua2 sama) terpaksalah kita menerima yang anak kitalah antara paling kecik kat sekolah..Orang lain suma dah besar dia belum pon lima tahun lagi..kihkih...Kalu dah besar tu maybe tak terasa sangat..tapi time kecik ni nampak sgt keciknya...mintak2 la diaorang boleh catch up macammana kawan2 diaorang tu kan...Amin....

12 comments:

cysev3n said...

mak akan terasa time Arif nanti la.. dia lahir bulan 11.. Amir & Arif tengah2 tahun.. hik hik..

all the best OK.. moga sumenya indah2 belaka la weekend ni..

~Umi.Sufira~ said...

Cik_yan, ituler...nexty baby nak kena target awal or tengah tahun pulak lah..bagi variasi sikit..hehehe..

Harap2 yang indah2 belakalah...=D

sayangibu said...

roza...1st time exam ni,kalo syaura dpt result x ok pun x pe...kena bg encouragement kat dia...kalo x nanti, dia x semangat lak nak p skolah..hehe..anak intan,aina pun lahir ujung thn..nanti mesti mcm syaura gaknya. seb baik ainin tgh2 thn..actually nak target pasni lahir bln 9 lak, sbb nanti blh terus sambung cuti skolah panjang2..hahahhahaaa

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu...Ohh yeke? kekadang kalu macam dia lambat tangkap saya selalu marah2 dia..lagi2 bab menulis selalu terbalik (maybe sebab dia kidal kot..) Alalala..siannya anak aku asyik kena marah je taw... Ihik wah dah pikir masa depan tu siap target bulan 9..kihkihkih...=D

Zuraimah Ismail said...

waaaaa mesti dup dap dup dap kan mimi... hmm mesti humayraa nanti mcm syaura...org len suma dah 5 tahun..die baru 4 tahun...sbbnye lahir in nov gak..:) sbaik nove..kalo dec..lagi ler ujung tahunnn..;)

eh anak tgn kidal selalunye creative...:) anywa..there must be some talent in syaura yg mimi kene cungkil...sbb kenkadang bakat terpendam...so go cool mimi...xmo ler pressure sgt...hihihihi

~Umi.Sufira~ said...

Owhhh..cik CT, diri ini selalu bawak2 bersabar jugak..tapi bila dah byk kali ajar terbalik gak tu yang naik pressure mulalah tinggi suara..ehehe...

Even depa lahir hujung tahun n antara yang kecik kat sekolah, hopefully diaorang nih bijak2 n cepat tangkap macam orang lain kan..Amin...=D

Mommy Harith Hannah said...

owh, aku pon bakal merasai perasaan ko nie in the next 4-5 years... cik Humaira lahir bulan 12.. ohhoo... ganbare anak2 yg lahir di hujung tahun!!! ;)

~Umi.Sufira~ said...

Aru, bukan anak2 je kena gambare, Maknya sekali hehehe..Nak pastikan diaorang tak ketinggalan.. gambarouyo!=D

Mama Liena said...

Wah ..dah ade report card Syaora ...advance sungguh zaman skarang nih ..Nampaknye kite kena gambaru lebih , tak cam dulu waktu nih dok sibuk main2 lagi ...
Anak akak pun soro2 nak masukkan ke tadika ...

~Umi.Sufira~ said...

Mamaliena, so so! Dulu time kita macam Syaura ni dok main pondok2 kejar2..la ni dia siap ada nombor nak kedudukan waktu exam..(owh dimanakah kedudukan anakku ittew!)hehe..umminya pon tak leh lepa dah..nak kena struggle sekali..=D

faisyura said...

oh roza.. dont worry about too much bout end-year baby. niece aku born on dec but dia tak teringgal pon... skg ni dh darjah 2 n jadik pengawas lagik... dont worry ok... am sure u had tried your best and so did syaura... yg penting dia minat nk belajar.. and lame2 surely dia tangkap... ;)

syaura kidal mcm aunty lah! kite geng ok!

~Umi.Sufira~ said...

Thanks Baid. Eh Baid, ko kidal yek?? tak prasan lak aku...Mesti kecik2 dulu ko pon slalu tulis terbalik kan...kihkihkih...jgn mare baid!