Ayat Ayat Cinta~~

Wednesday, October 29, 2008

Wah orang lain buat entry Ayat Ayat Cinta nih aku pon sibuk sekali lah nak buat kan...Sebenarnya ni pasal film Indonesia tulah..masa raya keberapa tuh ada ditayangkan kat TV3 tapi takdelah pulak tergerak nak tengok! Asyik sibuk beraya je..Pastuh bila baca ENTRY WANI yang ni...(kawanku sudah tangkap cintan sama cerita ini!) aku pon sajelah crita ngan hubby tringin nak tengok cerita ni..tak sangka hubby ku yang MC semalam meng'suprise'kan aku ngan DVD crita nih...wahaha..(kandoushiteimasu!)...

OK dengan tak berlengah sampai tak tengok Berita pon..pukul 8 tayangan filem start....Si Sufia lak tido pkl 8-8;30..sungguh aman menontonnya...(walaupon kekadang aku tak paham dialog dia cakap arab ke cakap indon ni?!)..8;30 bangun pulak anak dara tuh..sibuk mintak tatih berjalan....dah tak cencentrate! pukul 9 ada orang dtg beraya pi buat air lagilah dah lost di tengah jln...tau2 dah sampai ending je kan...So tak dapatlah nak tangkap jiwang macam WANI

So my review like below:
1) Wah sungguh mulia hati si Aisha tu kan...sanggup benarkan husband dia (Fahri) kawin lain..walaupon pada awalnya dia jeles habis...mesti remuk rendam hati dia menghadapi hidup bermadu..lelagi bila kantoikan Fahri bercumbu ngan Maria...Aku macam boleh paham je remuk rendam nya taww! You all sanggup???!!..aku pernah termimpi hubby kawin lain..punyalah remuk rendam hati dalam mimpi tuh..siap bangun dari tido boleh emosional gila2 nya..hahaha..(korang pernah mimpi macam gini tak?huhu sadis!) Nauzubillah mintak jauh la kan..Mimpi itu mainan tidur n mungkin syaitan mengganggu kan..

2) Punyalah mote-mote itu Fahri..ramai peminat..ramai wanita tergila2 kan dia..sampai sanggup fitnah Fahri sebab tak dapat kawin ngan dia kan..hehehe...Jahat betul Nuoro dalam crita tuh! Nampak je innocent

3) Last but not least, sama mcm Wani, ayat masa Maria nak mati, beza antara cinta dan keinginan untuk memiliki....yang ni aku rasa syahdu sikit....and maksudnya pon memang berbeza dan mendalam...pendapat aku pon sama iaitu Fahri n Aisha tu cinta, Fahri n Maria tu cuma keinginan untuk memiliki..

Thanks to hubby sebab layan aku tengok cerita ni (even I know u don't like this type of movie right!)
Pada kawan2 yang suka crita syahdu n blom tengok cerita ni memang osusume tau! Tengoklah best n syahdu..ahaks!

P/S: This is my 100th posts yeay!

10 comments:

Anonymous said...

Salam singgah! Biasalah tu kalu ada anak kecik tengok movie susah nak concentrate. Nak kena pandai cari timing.

mirah said...

saya tgk masa tv3 tayang hari tuh.
Layan tgk smpi tak kemas baju (esok nak blk kl semula dr kg)..
haha..mak saya cakap cerita apa lah smpi khusyuk sgt. Mujur khadijah dah tidur. Aisyah pula abah dia layan..
tp apapun, ok lah cerita tu, tp katanya bca novel lg best. Saya baru baca sebahagian, pastu tak sempat nak sambung...

sayangibu said...

mcm nak kena beli jek dvd citer ni...hehehee

~Umi.Sufira~ said...

Aah, memang susah sikit nak concentrate ada budak kecik tuh..Nak tunggu malam dgn uminya sekali tido..harharhar..

Mirah, wah tangkap khusyuk tengok crita tu ye? iyerla..orang kata novel dia lagi syok..tapi mcm mimi ni dah tak dan nak baca novel dah..kekeke...

Sayangibu...beli jangan tak beli hikhikhik..

YANI said...

huiyo...tgk cerita cinta tu..hehe...nasib baikla anak2 jenis tido awal...

~Umi.Sufira~ said...

Kak Yani, anak mimi takdenya tido awal. pukul 8 tido 830 bgn tak tido la sampai pkl 11 huhuhu...Syaura lagilah..pukul 1 pon tahan mata dia...

Mommy Harith Hannah said...

aku tgk kat tv3 aritue.. seb baik ajied sudi layan (jarang benar dier nak temankan tgk citer melayu/indon)... yappa citer indon mmg best!

err, tp pd aku still arienai nyaaa nak 'let go' hubby to someone else... jarang jumpe org mcm aisha tue...

~Umi.Sufira~ said...

Aru, betul2 tuh setuju sangat2 ngan ko..arienai wa..hukhukhuk..senang2 je kan bagi laki kawin lain pastuh semdiri makan hati..kihkih..(tapi kalu maria tak sihat takleh kluar penjara lak fahri tu..)

samalah aru, yot pon kalu crita omputih lagi2 yang tembak2 tuh besar mata...pernah ajak dia teman aku tengok winter sonata boleh tido..hangin jek! kihkihkih...

Mama Liena said...

Kite pun layan cite tuh gak ...ngan helper2 bersengkang mata nengoknye ...cite 'die'la kan ..lantakler asai koje habih buat ...
Best cite tuh ,,, tapi beratus kali pikir pun rasanye sampai biler2 tak jadi cam 'Aisha' tuh .....mulia sungguh ...:)

~Umi.Sufira~ said...

Ahaks, Mamaliena Ok lah tu ada member layan tgk tv sama2...silap hb helper boleh jadi kawan baik tau!asal jgn pijak kepala udahler..hehehe..betul2 takkan jadi semulia aisha tu kan...wohoho..!