Does your boss know your 'secret' activity?

Thursday, October 23, 2008

Ahaks nilah ni nak share, what had happened yesterday...Apalagi 'secret' activity kalau bukan 'pumping' activity as aku memang buat secara rahsia adanya...malas lah boss tau..pumping session 3 times per day....biasanya buat lepas waktu rehat...kalu bz tu terpaksa kurangkan jadi 2 sessions....boss lak orang jepun...malas nak pi explain kat dia kenapa aku pumping n fully BF...

Ofis aku di tingkat bawah, pantry and ofis bos kat tingkat atas..bolehla nak dikatakan kerja aku ni independent gak with very2 minimum guide dari boss.. Pumping place aku kat bilik meeting kat tingkat bawah...tapi sebab space constraint bebudak di bawah monitoring aku ada gak buat kerja kat bilik tuh..so setiap kali mengepam memang tak sunyilah ada je bebudak yang teman... Bos aku ni lak slalu pegi merokok kat smoking area kat tingkat bawah...so semasa proses aku nak pi hantar hasil perahan ke peti ais di pantry tu kebarangkalian nak terserempak ngan dia sgtla tinggi..so macam tikus la aku setiap kali lepas pam pi survey line clear ke tak baru aku mengatur langkah ke pantry...kekeke..selama dekat 9bulan ni tak pernah terserempak pon...har har har....

Nak dijadikan cerita ntah kenapa semalam dia pegi cari aku kat meja, around pukul 1020..aku lak tengah syok2 pumping waktu tuh...abis budak2 aku ni dah blur nak bagitau dia aku kat mana...last2 my tech bagitau jer aku kat bilik meeting sebelah...Pintu bilik tu of course la kunci kan...tapi timing aku memang baik sesangat dia ketuk pintu tuh aku dah siap pumping buat2 monitor budak wat kerja(walhal kerja diaorang tu takyah monitor pon boleh)...aku dapat rasa yang dia syak 'sesuatu'...

1) Kenapa aku nak kunci pintu tuh
2) Kenapa budak buat rekod pun aku nak monitor
3) Lak tu nape budak tu pon bukan aku yang in charge, click aku nya budak...har har har..

Ah sukatilah..dia nak pikir apa..yang penting 'secret' activity aku tuh masih lagi rahsia...hehehe..

So pumping mommies u all camne? keep it as secret or boss u all begitu open minded about it..peace;P

16 comments:

NM said...

hehe...saya plak takde mlshla since saya ada bilik sendirik.roomate pn takde.so ley wt project rahsia ngan aman..cume segan nk p basuh botol ngan pump sbbnye kene lalu dpn blik bos sbb pantry kt situ...petiais ada pn tak gune sbb segan nk lalu dpn blik dia.huhuhu...so penyudahnye simpan susu dlm coolerbag je.seb bek susu kekal sejuk je smpai ptg. :)

Mak Su said...

salam ziarah, salam kenal... secret activity? ahaks

~Umi.Sufira~ said...

First comment refer DI SINI, my reply is wah seronoknya CT dapat boss yang memahami..maybe jugak sebab boss perempuan kan...lagi syok boleh buat kat cube sendiri je..mimi membayangkan kalulah mimi buat kat cube mimi nih...technician yang lalu lalang mesti curious apalah yang si mimi ngah buat ni..ahaks!

sayangibu said...

bos intan @ my guru beso dah tua orangnya..kire pangkat abah2 laaa kat kite. hari tu, terkantoi ngan dia...biasa intan tumpang surau pusat kegiatan guru (PKG) utk pam. nak dijadikan citer tetibe dia lepak lak kat situ. nak delay kuor, kelas dah nak start. so slambe je..kuor. sah2 dia nampak,dia tego..aiii intan, awak smayang dhuha ke? hehehhee...sambil sengih2 sbb tengok dia dah pandang2 alatan mengepam, intan pun terpaksa gak terus terang aktivitiku itu. penyudahnya dia kata...bagus lah tu...tp jgn ada org lain yg terminum susu dlm fridge tu udah lerrrr...hahahhaaa...skang ni, mmg GB ku itu x kisah, siap kalo nampak intan p PKG, dia kata haa..tu nak masuk kilang laa tu... yg penting,x mengganggu waktu mengajarku...

~Umi.Sufira~ said...

Lovelymummy, lagi syok ada bilik sendiri kan...amannya dapat buat secret project tu....lagi2 takde roomate..tapi part berahsia dengan bos tuh senasib lah kita...punyalah berhati2 gila taknak kantoi ngan bos hikhikhik... papepun semoga misi kita berjaya kan!

Maksu, salam perkenalan juga...

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu, kihkih...awal2 lagi dah terkantoi ngan bos yek...tapi untungla GB memahami...lagi satu mimi rasa sayangibu untung sangat sebab waktu kerja yang tak strict macam orang kerja kilang ni..kalu takde kelas dah advantage untuk sayangibu buat secret activity kan...mimi rasa kalu lah satu hari terkantoi gak ngan bos mimi, mimi pon nak terus terang jek ngan dia..mimi rasa dia memahami cuma tak kuat semangat lagilah nak terus terang ngan dia..hehehe

sayangibu said...

ahaaa...mmg laa roza, kebetulan tahun ni kita dapat tugas baru jadi 'guru data' yg mengupdate maklumat guru2 di sekolah, secara x langsung guru data ni diberi keistimewaan waktu mengajar kurang..means satu hari cuma ada paling byk 3 kelas sahaja (3 jam overall)sbb byk kena keluar sekolah p meeting. jadi...waktu terluang yg ada t, leh laaa kite curik2 sket wat aktiviti pengepam...hehehee...tapi mmg respek kat other mommies yg terikat ngan waktu keje yg ketat but still able to spend time for pumping session...congrats to you!!!

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu, bertuah badan! hehehe... semoga kita sama2 berjaya eh dalam misi kita ni..(mungkinkah saya juga akan bertukar profession jadi guru lak ke...ahaks!)

Mommy Harith Hannah said...

boss & kelik (except k.lina)aku hingga kini xtau mi... everytime aku usung bag S3 yg gedabak tue, mesti sumer org ingat aku nak balek... hahahha...

"eh, u dah nak balek dah? half-day ker?"
"baru dtg ke? shift mlm?"
"eh, awalnya nak balek!"

hahaha... lantak laa ko labuu...

~Umi.Sufira~ said...

Aru, kelik ko pon tak tau ker..hahaha...kelik aku tau...so nak taknak dia kena paham la kot..kat bos zettai nak rahsiakan..hehehe...

Fid said...

saya
masih rahsia sampai sekarang hahaha
hanya mereka yang terdekat yang tahu(yang dept lain tau) tapi bos ntah la
kalau dia tau pun sure dia buat2 tak tau...

~Umi.Sufira~ said...

Kak Fid, wah samalh kita..lebih senang berahsia kan and biarlah terus rahsia..ahaks!

lia said...

bos2 smua tau.... senang declare awal2 sbb xmau depa kaco masa pump session... tp bos pompuan lak yg lebey2 suka ganggu masa sesi pump...isk...
btw lia pump kat tmpt jer... xde pimtu tp partition tinggi la...

~Umi.Sufira~ said...

Lia, bagus ek dah declare siap2 kat bos...siap pump kat tempat sendiri lagi tuh....salute sama Lia!=D

salzahari said...

tak..tak rahsia pun dgn staf.ada dept sendiri,bilik sendiri.bilik big boss di level bawah,so jrgggggg sgt terjumpa (in fat, tak pernah pun).

dulu awal2 selamba bedak letak pump atas meja dan pump sebelah, sebelah tgn type and bila2 staff/ vendor masuk buat bodo je (dah cover dgn tudung dsb).

tapi pastu mcm segan dna tak privacy (less focus n lmbt),bila start buat double pumping terus tutup pintu buat kerja bwh meja.

cuma segan bila terserempak diaorg kat pantry time nak simpan dan basuh.

yg dah kahwin tak tanya,yg belum kahwin tu yg curious!

~Umi.Sufira~ said...

Sal untung Sal ada bilik sendiri...setuju sgt dgn sal part yang dah kawin tuh biasanya buat tak reti..yang belum kawin tu yang curious sbb kat tempat mimi pon sama..lagilah kat sini 90% pekerja lelaki..mana2 technician lelaki tu sibukla nak tau apa yang mimi buat kluar masuk bilik meeting tuh..kekeke..