EBM ku tumpah~~

Thursday, September 18, 2008

Wah sadisnya bila terkenangkan EBM aku tumpah... Semalam macam nak rak pumping belah petang dapat 6oz..huhu..punyalah happy..La ni..bulan posa nih aku dah decreasekan kekerapan pumping aku dari 3kali jadi 2 kali..tak larat rasa..sessi tengahari tu aku pi layan mata kat surau..letih wo...bangun sahur terus tak tido lagi..Buat kerja umah apa2 yang patut..Nasib baik even dua kali pumping tapi boleh dapat 6oz, 7oz pagi...6oz petang...cukupla utk sufia (kekadang kena top-up gak ngan frozen EBM stok)...Tetiba lepas gi bazaar smalam aku nak masuk kereta tgk ada benda putih2 kat carpet kereta..isk..alamk EBM aku tumpah ke...Check2 dalam beg..wah yelah..EBM aku tumpah...tengok tutup botol, aku tak tutup rapat rupanya...Itulah kalut sangat lepas pumping smalam bos aku panggil...4oz yang tumpah tinggal 2 oz je dalam botol..sedihnya tuhan aje yang tau...Aku yang salah tapi aku gak yang muncung(macamlah hubby aku yang salah keke..)

Setakat ni tiga kali aku merasa EBM tumpah, pernah sekali Syaura tumpahkan 6oz, menjerit bagai nak rak aku!! Pikir2 balik sian Syaura...Perasaannya wah hampa, sedih, kecewa suma ada...sedangkan tetumpah setitis pun sayang giler...

Tapi Allah tu maha kaya, entah macammana pagi ni aku perah boleh dapat 9oz...huhu..dapatlah cover balik yang semalam tu kan..Alhamdulillah...paling banyak aku dapat di bulan posa ni..=D

Moral of the story: Pastikan botol anda ditutup dengan rapat setiap kali selesai kerja2 memerah... Kalu tak sendiri yang rugi..hehehe...

15 comments:

faisyura said...

huhu sedey.. aku pernah jugak kene.. byk kaliii lak tu.. time breasfeed dulu, sebelah pump sebelah bg zaim minum.. zaim mmg tak sukee bunyi pump tu.. pernah dia tendang time tu aku dpt full bottle 9oz. kdg2 aku pump time dia tido pastu dia terbangun kelam kabut nk attend zaim, botol ntah kemane susu ntah kemane.. huhuhu...

dh le tension nk kumpul kan susu utk dia yg tak pernah cukup... abih dia pulak suke tendang time pumping tu.. huhuh.. kenangannnnn sungguh.. rindunyee nk breasfeed kan anak.. nak buat cemane.. zaim minum kuat sgt.. seminggu 2 tin besar... tak mampu aku nk sediakan stok... =( kene la cmpur cmapur susu..

~Umi.Sufira~ said...

Wah sadisnya 9oz yang tumpah..aku paling banyak tumpah pun 6oz..tupun dah sedey gile...hikhik...

Takpelah baid untuk anak akan datang ni cuba lagi utk breastfeed yer..nanti masa dalam pantang dah boleh siap2 simpan stok kat freezer..boleh tahan 3 bulan..=D

BTW, boleh tahan kuat ye zaim minum susu..heheh..semangat boleh tahan ank bujang ko tuh..;)

Shada said...

alahai kesian mimi....dugaan di bulan puasa. tak pe janji susu mentain...be happy ok.

lia said...

adei...
kot lia yg tumpah 4oz semalam...
mmg nangis x hengat punya la hu3....
half dr qty pump 2....

kagum la dgn mimi boley pump dpt byk skali pump...
any tips, plz?
skali pump plng byk 2.5oz both B...
kengkadang kagum dgn diri sendiri boley survive almost 7month full bf amsyar he3...

~Umi.Sufira~ said...

Shais, terima kasih yer atas kata2 semangatmu itu..!!uhuk..

Lia, Mimi yang dok baca blog lia pun kagum ngan Lia 4 kali pumping dapat 10oz..memang usaha gigih betul kan.mimi yang 3 kali pumping (bln posa turun 2kali) pun kadang2 malas nak pi pump(malas betul!)..lagi2 kalu stok frozen EBM ngah banyak..teruk kan!

BTW, nak tambah susu mimi makan banyak..lagi2 bulan posa ni..buka makan banyak sahur makan banyak but make sure makanan yang diambil berkualiti...plus banyak makan kurma and kekadang minum horlicks campur oat..semoga kita sama2 berjaya sampai 2 tahun yer..=D

Mommy Harith Hannah said...

alalala, sedihnyaa... mesti raser nak marah kat 'sesuatu' tapi tak tau saper kan... hihih... yerlah, salah sendiri sbb tak tutup rapat.. :p

ko krgkan sessi, B tak bengkak ke mi? aku menten cam biaser, sbb anak daraku tue minum 20oz.. lunch-break tue leh layan pumping lama sket, sbb yg sesi ptg slalunya dpt sket (dah kering kontang.. heheh) tuepon still kena curik frozen stok.. penat mmg penat, dlm erl confirm tido... hihih...

cysev3n said...

kuss semangat anak2 korang ni minum sampai puluh2 oz.. gitulah kaedahnya ALLAH jadikan ye..

kita ni pump 3 kali kat ofis.. tiap kali pump, 2 oz.. 1.5oz.. 1oz.. Zeri minum dalam 12oz.. tp la ni dia dalam phase menolak EBM, lagi la..

eh, cite susu tumpah kan.. mak pernah kena.. mmg sayu.. macam pelik kan, benda free pun kita sedih.. tp tu la miraclenya susu ibu..

~Umi.Sufira~ said...

aru, tulah tu...tapi taktau nak marah kat sape..last2 muncung sendiri..kekeke..

Wah, banyaknya hannah minum sampai 20oz...tulah tu semangt..geremm!!(Sufia baru 8kg) hehe..Sufia minum tak brapa banyak...15ozla paling kuat pun..makan lebih..

Aku tak tahan ngantuk banget..kalu tak tido tghari kompem tetido dpn com..(kerja aku penat kena jln sana jln sini)...tu yang bantai tido sanggup skip session tghari..B tak bengkak lak..maybe posa kot..ehehe...takpelah gaman sampai habis bln posa ni...

~Umi.Sufira~ said...

Cik_yan, lebih kurang ler anak kite minum..sufia pun minum 12oz..kalu haus sanagt baru cecah 15oz...

Ehhe tiap kali sesi pumping menurun 0.5oz yer...posa kot tuh... Tulah kan benda free je padahal..tapi susah payahnya nak pumping tu cik_yan yang buat rasa sayu sgt...

Ealyie said...

menerima kenyataan bahawa 'alamak! susu@ebm tumpah laa...' adalah amat memeritkan...hehehehe..
Salam perkenalan dari ely

~Umi.Sufira~ said...

Ely, tulah tu..rasa nak jerit pun ada kan..kihkihkih...Salam perkenalan jugak yer...Thanks for dropped by!

Akak said...

Salam Mimi...

Tertumpah yea, takpe rezeki dtg dari Allah...

Selamat berhujung minggu, semuga ceria selalu..

~Umi.Sufira~ said...

akak, thanks for kata2 semangatmu itu...=D

mirah said...

salam perkenalan..
mm..nk share juga. Saya takde lah tumpah susu tp pernah experienced peti ais rosak, habis semua lbh kurang 80oz susu rosak.Huhu..mmg terduduk gak lah tp pk positif, msa tu mmg istighfar byk2 je lah. Kbetulan my baby prem mnum sket msa tuh, jd susu byk lah. Lps tu bt stok smula. Alhamdulillah skrg ni byk juga... mmg pk takde rezeki anak je alh msa tu..

~Umi.Sufira~ said...

Mirah, salam perkenalan jugak yer...wah 80oz susu kena buang macam tu jer!!?? Itu lagi sadis dari susu 6oz saya tumpah ni..hihik.. Tabahnya mirah pikir positif and kumpul balik stok..tahniah yek! Mesti susu dah banyak balik la ni.. BTW, salam perkenalan kembali..thnaks for dropped by!