1st day exam, Tart Nanas & Baju Kurung

Tuesday, September 23, 2008

Smalam balik kerja aku terus menerpa kat anak daraku Syaura and asked her about her exam.

Ummi: Kakak tadi exam macammana?
Syaura: Exam?? mana ada exam...(dia tak paham kot apa tu exam)
Ummi: Abis tadi kakak buat apa kat sekolah?
Syaura: Tadi teacher kasik paper suruh tulis, pastuh teacher kata nes pej nes pej (next page ler tu..)
Ummi: Abis kakak buat tak?
Syaura: Kakak buat, Humaira pun buat..(Humaira her best fren, huhu sempat gak dia menjengah paper member dia..walla anak aku..)
Ummi: Kakak buat siap tak?
Syaura: Kakak buat pastuh pasap (pass up) kat teacher...
Ummi: Suma kakak tulis?
Syaura: ......

Alalala anak aku risaunya...takpelah tak perlu push2 dia kot...apa nak ajar dia pun aku taktau...
pasrah dan berserah jelah tunggu result keluar..jangan graduation day dok blakang2 udahle kan..kekekeke...

Tart nanas
Kuih tart lak..kuih tart yang aku order dah dapat harini..Inilah satu2 nya biskut raya yang aku fail buat setiap kali...kekadang rapuh sangat..kekadang keras sangat..kekadang belum makan lagi dah pecah berderai..ngeh ngeh ngeh...bentuknya unikla...kalu rajin nanti aku upload gambar...Sesaper ada skill buat tart nanas mehla share ngan aku kay!!

Baju kurung
Ntah apa mimpi hubby aku offer nak gosokkan tudung harini..aku pun OK lah..alamak..tudung kaler hijau pulak..tak masuk langsung ngan uniform maroon aku ni..so apa lagi aku decide nak pakai baju kurungla baru match ngan tudung hubby gosokkan tu kan...Almaklumlah memang sanagt2 susah nak tengok aku pakai baju kurung gi kerja..bukan apa..tak sempat nak gosok(alasan ler tu..) masuk2 kilang je pak guard dah toleh..sampai dalam bebudak aku pakat menyakat...ler technician suma tegur "hai mi, lawa harini? ada majlis berbuka ke..?"...belum clerk kekawan aku lagi..grr.....dah dua jam tak habis lagi kena sakat...geram betul!!

8 comments:

Mommy Harith Hannah said...

haha, nmpk sgt ko dah lama tak pakai baju kurung ekk? sampai 2 jam diorang tak habis sakat.. kehkehkeh...

~Umi.Sufira~ said...

Sampai tengahari ni tak habis lagi..siap cakap kalu aku dok dalam semak mesti tak nampak..(mentang2 baju aku hijau) hangin satu badan..grrr...

Ina Hashim said...

shaura still kecik lagi..jgn terlalu push..lelama dia bosan pulak nak belajar

~Umi.Sufira~ said...

Oohh Kak Ina, gerunnya dengar dia bosan nak belajar..InsyaAllah try tak push dia..thanks yer!

mamaDhea said...

salam from mamaDhea...

waaa..syaura dh exam ke?? takpe, hopefully result ok... jgn ler risau sgt.. kecik lg tu.. bole lg lentur.. chewahh...

~Umi.Sufira~ said...

Mamadhea, thanks yer.. Umi dia lak nervous semacam...first time ler katakan..hehehe...

Mama Liena said...

Kecik2 lagi dah exam ..insyaalah okey ler tuh ...Kalau akak pun gabra tak hingat kot ..:)

~Umi.Sufira~ said...

Mamaliena tu yang rasa kelakar pun ada..takleh nak gambarkan the situation...boleh jengah paper member sebelah tu yang tak tahan..kekeke=D