Lucky Winner Tak Sengaja! Thanx Ar.nie~

Monday, January 25, 2010

Ehehehe...sangka tak sangka je...rupanya mak terpilih menjadi one of lucky winners di blog Genkimomma aka Puan Ar.nie kita... Thanks a lot my dearie friend and hadiahnya ialah sebotol Ostematrix 120biji dari Shaklee...seperti gambar di bawah...Gambarnya pon dicilok dari blog kesihatan Puan Ar.nie kita ni....mintak izin ya tuan rumah....



Nak tau apa khasiatnya...pergilah berkunjung ke blog nya tuh...:)

Sebenarnya nak berkongsi kisah pengambilan supplements aku sekarang....Sudah mula berjinak2 dengan Shaklee dengan pembelian pertama dengan Kak N...Masa tuh aku start with ESP dan Vita-lea...Masa tuh ambil untuk tambah nutrien dalam susu....Kesan paling ketara breastmilk menjadi lebih pekat dari sebelum pengambilannya...Namun di atas sebab2 tertentu aku berhenti di tengah jalan....

Namun, bila hampir sebulan lagi mencapai target penyusuan penuh 2 tahun, aku betul2 mengalami kemerunduman susu tahap gaban....Masa tuh punyalah risau..hati dah mula berkira2 nak campur FM saje..and tiba2 Cik Ar.nie keluarkan n3 tentang Alfalfa dari Shaklee di blog kesihatan nya...rasa2 blog tu pon baru set-up lagi..hehehe..Apalagi bagaikan orang mengantuk di sorongkan bantal cepat2la menghubungi Cik Ar.nie kita tuh.....sambil2 membeli sambil2 mendapatkan khidmat nasihat gitu...

Alhamdulillah dengan pengambilan Alfalfa production susu meningkat kembali....perahan waktu pagi tuh kompem dapat 5oz.....at least dapatlah tampung keperluan susu Sufia sementara nak genapkan 2 tahun tuh...punyalah happy kan...Syukur sangat....tapi macam biasalah after nearly 2weeks production susu dah kembali macam biasa...badan dah mula immune dengan new milk booster nih...Tapi even susu dah kembali normal banyak khasiat lain yang aku dapat dari Alfalfa...paling ketara ialah penghadaman dan tenaga...dulu nak buang air besar agak payah...2,3 hari sekali..kalau badan macam kurang air je mulalah sembelit...Tapi Alhamdulillah lepas amik Alfalfa dan juga dengan izin Allah sekarang ni buleh dikatakan hari2 buang air besar...dan tak sembelit lagi...badan pun rasa lebih bertenaga....

And then, berminat pulak nak cuba Vit E dari Shaklee..tergoda juga dengan kesannya yang kononnya dapat menghilangkan parut..yerlah kat tangan kanan nih ada satu parut besar yang aku dapat masa majlis perkahwinan adik aku dulu....Walaupon rasanya dah agak terlambat nak aplikasikan Vit E kan..tapi cuba juga...manalah tahu untung nasib sabut timbul...Setelah hampir sebulan consume Vit E ni....taklah hilang pon parut tuh..ekeke...sebabnya parut tuh terlalu teruk dan sudah agak lama..tapi yang syoknya bekas parut yang hitam dahulunya kini bertambah cerah...semakin mneghampiri warna kulit asal....Tapi yang paling best kulit muka semakin halus dan licin...ehehe...Sudah beberapa orang menegurnya termasuk kawan hubby yang baru pertama kali jumpa...:)

Hmm...setakat ini dululah aku kongsikan yer...ada 2 lagi supplements yang aku ambil sebenarnya....Sape2 yang berminat nak dapatkan supplements Shaklee ni hubungilah dua orang kawan tersayang aku nih...Puan Ar.nie dan Puan Intan....tak lupa juga Kak N yang lebih berpengalaman dalam arena supplement Shaklee ni...:)

Nota kaki: Aru, Intan..ha jangan lupa belanja aku makan eh!:P..ekekekeke...

5 comments:

NM said...

hm..tengah dok usyar gak ni..cm nk angkat gak nanti..

#Breath-Holding Spells

Mommy Harith Hannah said...

Aku pon nak terima kasih sgt2 kat ko sebab sudi jadi antara 'customer' terawal aku. Sedikit sebanyak testimoni ko & okaasan telah membantu boost up sales aku. Diam tak diam, ko orang kedua tertinggi yang menyumbang sales. Hihihi.

Dan, Alhamdulillah mi, aku dah move up 1 step above. Tue yg share 1st bonus as leader dgn korang2 sumer.

Thanks a lot, bebeh! *hugs*

Kalu nak dpt stok supplements dgn kadar segera, leh roger2 dgn Puan Intan tue, sbb dia dekat dgn stokis di JB. :D

IntanSham said...

tq nyah sbb bg free promo kat cni.. hahahahaa.... nanti aku belanja ko tomyam ekkk... :)

Mama Liena said...

Akak pun ade try set untuk kulit ..Kulit akak mmg bermasalah sket..Dah nak masuk sebulan lebih consume , kulit muka dah licin sket and halus , tuh pun si GM yang tegur ..heheheh ..alhamdulillah pasnih mmg jadi pembeli tegar set nih kot ...*wink* ..

~Umi.Sufira~ said...

Lin, angkat jangan tak angkat..;)

Aru, sama kasih bebeh! Atas segala advise juga...semoga ko terus sukses dalam bidang shaklee nih:)

Intan, bila ko nak belanja tomyam tuh?:P

Mamaliena, takpe senang je nak order..GM dekat ajer tuh..:)