Purchased Cloth diaper arrived!!~~

Tuesday, July 29, 2008

~Sukanya pakai CD baru~

One Size Cloth Diaper arrived today

Newly arrived
One Size Pocket Diaper Blueberry 1
One Size Pocket Diaper BUMGenius 2
One Size Pocket Diaper Happy Henny's 2

Last month purchased
One Size Pocket Diaper BUMGenius 1
M Size Fitted Diaper 1

Total--> Only 7 sets of Cloth Diapers (tarinaina...)

I will try to fully CDing my lil Sufia with this sets, eventho I don't know whether it is enough or not huhu...and I will update later if my mission successful...

11 comments:

Anonymous said...

wahhh, dh sampai CDs dia. manyak!! hehe..

nnt bebila bg la kansou psl blueberry tuh ye. yg pakai touch tape kan?tgh dok pk nk try cuma sini mahal sket drpd brand lain2,,

7lai tuh kalo basuh hari2 iA cukup,lg2 kalo ada inserts lbh sket..unless sufia slalu poo poo, atau heavywetter, atau berlaku kebocoran yg x diingini atau `happening` kt cover tuh (such as tertumpahkan sos cili atas tu ke... ihih..<--maji, berlaku kt affan. ahaks.)

tp ni kes kalo setiap set tahan pakai dlm 4-5jam lah. iA cukup. aku 6lai ni pon so far alhamdulillah sentiasa xberenti2 rotation memakainya.pagi basuh 4sets, tghari dh kering n bleh pakai mlmnya.sementara tunggu kering ada 2 lai utk pakai. ni la rotation kami hr2..hehe..

Mommy Harith Hannah said...

waa, dah sampai, syoknyer... eh, kita tiga2 org ader HH cow design tue ekk... cute giller! aku pon 'terbeli' sbb nengok affan pakai kawaii jerr.. hihi...

mimi, nak tgk gambo fitted CD yg ko beli dulu tue, ader tak? brand aper ekk?

aku kali nie beli yg secondhand (gently used) jer... good bargain, aku raser laa... nnt dah samapi aku upload gambo ekk... tue laa, ingat dah takmo beli dispo lg lah, ker kena beli utk emergency ekk? kalau boleh nak start rotate ajer siang mlm pakai CD cam affan...
hihih...oit, camner leh kena sos cili?

~Umi.Sufira~ said...

Oja....Betul tu yang Blueberry memang mahal sikit dari yang lain2... Sebab tu aku beli satu je nak test..tapi mahai..lelagi yang blueberry Minky (yang ni aru dah ada kot..eh ru?) satu sets RM103 hehe... tapi corak dia comey2...geram tengok..kekeke...Itulah nak follow method ko lani ja...nak try fully CDing ngan quantity yang ada...nanti aklu berjaya aku update..

~Umi.Sufira~ said...

Aru, gambar fitted diaper yang aku beli tu ada aku upload kat post "Penjimatan berganda ngan Cloth diaper" brand dia Heiny Hugger.. Tapi aku tak minat sanagtla... Aku lagi suka Pocket diaper...Aku pakai fitted diaper tu waktu malam je..

Aku rasa better kita simpan gak stok dispo diaper kat umah...mana tau nak pi bercuti 3 hari 2 malam ke..2 hari 1 malam ke..mendokusai kot nak pakai CD..and waktu2 emergency..CD basuh tak kering toka..just my 2 cents hehe...

Soklan, camne ngan projek e-store ko aru? tak sabar nak order ni..hehehe...

Mommy Harith Hannah said...

projek e-store eh mi... hihihi... tuelah, planning tue dah ader... cuma tak tau biler nak start realisasikan nih.. hihihi... Insya Allah kalau ader rezeki... ;)

~Umi.Sufira~ said...

Gambatte Aru!! Aku sokong ko 100%..

Anonymous said...

hehe rue, kena sos cili tuh sbb dia main dgn botol cili. tau2 dh kosong sebotol, abis tumpah semuanya.(ni kes cam underestimate dia xbleh bukak tudung botol kot) tgk2 CD dia kaler kuning tu dh jadi kaler oren daa...seb baik bila basuh lama2 ilang..

tu la mie, blueberry tuh comey2 tp mahal. . rega satu yg plain je tuh pon dh bleh dapat dua lai swaddlebees. xjadi lah aku nk beli.

i agree dgn mimi psl simpan dispo satu kt rumah. emergency case no tame. tp kalo stash pon yoyuu, hm..xde pon xpe kot. as for us, kami pakai bila kuar wiken je. ni pon sbb stash sket, dan belum ada wetbag. kalo x maybe fully CD-ing saje kot.

la ni tgh dok pk2 sama ada nk bwk balik msia atau x. takut penuh luggage lak. tp tetap rasa nk angkut balik..huhu...mayotteru ne.hehe.

ko nk bukak e-store ape rue? jual CDs ka? hehe.whatever it is ouen suru yo.

Mommy Harith Hannah said...

kawan2, time kaseh sbb ouen... sob! sob! *terharu*... hihihi... aku plan tue utk estore CD laa... tp, custome made (design sendiri), kirenye maybe harga lbh murah laa dr BG, Blueberry sumer tuh... tapi tuelah, kena survey material, market sumer... hihih... ntah biler laa terlaksana...

*lupe nak jawab soklan mimi smlm*
aku takde minkee blueberry smlm, tp hari nie dah ader... hihih... aku beli yg 2nd, owner dier baru pakai 1-2x, berbaloi gak... baru sampai td, nnt aku update gambo ekk...

~Umi.Sufira~ said...

Aiseh....kalu lagik murah lagi best tu...Zettai beli punye...kalu aku tengah ada baby yang pakai diaper lagi la waktu tu..hehehe...(Nipun Yot cakap anak dua dah cukup isk isk)

Mitaina...blueberry minkee...berbaloi la aru sbb harga asal mahal gileerr...

YANI said...

Huiyo!!korang ni dahsyatla..semangat tol...rasa mcm nak try gak..tgk Arni punya CD sampai td...

~Umi.Sufira~ said...

Kak Yani cuba jangan tak cuba..kalau dah cuba lama2 jadi addicted...lagi2 tengok corak comel2...perghh kemaruk...