About Him...

Tuesday, December 22, 2009

Sudah lama tidak di TAG! Thanks to Cik MIO yang telah mengeTAG mak...tapi taktaulah berjaya mengolah TAG ini dengan menarik sepertinya atau pon tidak ahaks! Layan...



1. First time you met him - when and where?
Aku tak hengat tarikh...buleh?Sekitar tahun 1999...masa tu satu kuliah matrikulasi kelas C –err tapi mak memang tak brapa nak perasan pon laki mak masa tu...takat cam satu kelas ajer...ahahaha...
.
2. Love at first sight?
Aku tidak!! Kahkahkah! Tapi laki aku, aku tanya dia taknak ngaku....;P
.
3. Who is he when the first time you met him?
A student sekelas matrikulasi....selalu tunjuk hebat membetulkan salah lecturer...agak tak berkenan di situ..ahahaha...err memang menyampah habislah...balik2 suara dia je....tulah orang cakap jangan benci2 nanti jadi suka...;P
.
4. How long does it takes for him to ask you out for a date?
Satu tahun 2 bulan. Tahun 2000....Oh yer sebenarnya ada sedikit konflik pada tahun pertama...again membuatkan aku menyampah ngan Mr. Hubby di situ....so tahun pertama itu adalah tahun penuh kebencian..ahhahaha...lepas setahun baru tangkap cintan kah? Sekali lagi diingatkan di sini...jangan benci2 kat orang..sudahnya jadi laki...ngee..;P
.
Dating pertama ialah selepas couple....

.
5. First place dating?
Tahun 2000. Di McDonald Kajang.

6. How he proposed?

On my birthday 2002, dengan sebentuk cincin sambil melutut..ahhaha...scene kejadian adalah di Japan yer......Oh yeah..nak jiwang sedikit di sini..thanks a lot to Mr. Hubby yang beria2 menjadikan birthday waktu itu sangat istimewa and he proposed me seperti yang aku idam2kan selama ini oleh seorang lelaki yang bakal menjadi suami...hihi....


7. Special date with him?
Special Date? Hari perkahwinanla kot...ngee...2/3/2003.
.
8. Changes that he asked you to do?
Changes? Hmmm....kurangkan merajuk kot....;P

9. What is about him that you love so much?
All about him!Enuff said:)
.
10. What is about him that you wish he would change?
To close anything that he open...ngee....:P..suka tau tak tutup...buleh keras satu balang MILO dibuatnya...grr...
.
11. You lose your mind and crack your head when he?
Modify kereta tanpa berbincang ngan aku...uwaaa!!! Rasa nak bukak je balik hape yang dia modify...tapi tu dululah...masa tahun kedua perkahwinan...belum melepasi 5 tahun pertama remember? Sekarang ni semua benda di bawa berbincang dulu...;)

12. You will smile through your eyes for the whole day when he?
Cook....:)

13. Complete below sentences"My love towards my husband is as big as...?
Errr...as big as.....the biggest thing in the world..buleh?:P
.
Mangsa-mangsa yang terpilih untuk meneruskan perjuangan tag ialah:
Kak Fid
Cik Yan
Ar.nie
Hernee

15 comments:

CY4.0 said...

thanks 4 tagging me! Romentiknya yr other half. Hee. How i wish someone would be on his bended knee when he proposed :P

Marisa said...

owh.. so comel la....

Fid said...

ahdik
apa laki ahdik suka open then tak tutup??
bukan adik ke ajaq lagu tu??kahkahakh
sila pikir cara dirty ok!

kahkahkahkah

awat u all kawen tak ajak i erk?u all sombong ngan i ya....

m-i-o said...

hai nyah! mak datang check assignment ni. 8/10. tolak 2 markah sebab late submission :P

kahkahkah! tumpang gelak sakan dengan komen cik fid. cet! please, please, please, kamu jgn nakal :P

mcdonald kajang?! mak tau sgt tempat tu nyah! :P

errr. adakah dikau serius si yort memang betul2 melutut. GOSH! aku tak perchaya! aku tak perchaya!

Fid said...

m-i-o
ahdik yort aku WAJIB melutut sbbnya kalau dia lambat ahdik memey eh mimi nyomey kena sambaq
kahkahakahkah
gatai...org suruh p belajaq depa pi kawen! hahahahahahahahahaa

kata dulang paku serpih!
tp apa2 pun tak puas ati depa tak tegoq i masa dok Nihon..i marah ni!

ahdik yort wei
cer belajar 'tutup' selepas buka!
wahahahahahahhaaha

~: UmmiNor:~ said...

ummisufira,

sama kes ngan saya...mula2 benci lama2 jadi laki hahahaha

yOrTs said...

bukan lupa tutup. salah bekas tu yang tak mau tutup sendiri. lepas "bukak" jgn lupa "tutup" ye? kalau belum tutup dah lari mencicit camne nak "tutup"?

Mummy Harith Hannah said...

Tenkiu mi! ;)

Tapi, lmbt sket laa ku buat yerrr. Chou isogashii dah nak dekat2 shiken nie... :D

p/s : Muahahaha, ader bau ke"sukebe"kan di sini. Aper nie kak Fid? Jgn layan si Yort tue, nnt panjang berjela kotak komen nie non-stop nnt. Kahkahkah. :))

lailasani said...

wow romanchikkusuuuuu

Cikgu Rozila said...

roza,

so sweeeet......may both of you live happily ever after ^_^

Ana said...

dengan x malunya nk buat gak laa tag nie..hehehe..

syok arr mimi..kena lamar siap bawak cincin lagi..cam cita omputih lakk..mesti rindu saat2 tue kann..hehehe

~Umi.Sufira~ said...

Cik Yan--> Romantik?? Romantik komedi kot...aiseh macam filem pulaks..;P

Marisa--> Apa yang comel?;P

Kak Fid--> Wah itu sudah miss-interpretation tuh....ahdik cakap benda lain ahkak pikiaq dirty no....:P

Ahkak masa kat Nihon tak brapa nak kenal ahkak pon...nak jemput pun segan..;P



MIO--> Mak bz nyah...dah kena tolak 2 markah yer..ekeke.... tulah pasal..ahkak Fid nih..bahaya no!ekekeke...

Cik MIO silalah percaya...itulah yang pertama dan terakhir dia melutut..takkan ada siaran ulangan lagi..hehehe...:P..Owh McD Kajang masih di situ lagi gamaknya..:)

~Umi.Sufira~ said...

Kak Fid--> Wakakaka...pesanan ringkas yang terbagus buat ahdik Yort! Dia memang tau..segala2 benda yang dibuka manjang lupa nak tutup..kahkahkah....Maa maa..memang gatai pon kawin masa belajaq..pastuh terngandung pulak..aiseh..ekeke...rezeki rezeki!!Itulah mengapa tidak bertegur sapa di Nihon dulu yer...;P

UmmiNor--> Itu orang2 tua suka pesan..jangan benci sangat2 kat orang..:P

Mr. Yorts--> Kenapa banyak sangat """"""" tu?

Aru--> Kahkahkah..itulah ahkak Fid ni...tsukebe pulak dia..ekekeke...OKOK take ur time... nak shiken memang bz..:)Gambatte!

Kak Laila--> Romanchikusu la konon....sekarang mana hilang ntah..opsss!!ekekeke..

Ila--> Amin..:)

Ana--> Sila buat yer....Kenangan terindah seumur hidup Ana...hehehe...

Sayang.Ibu said...

perggghhhh... mak tgh bayangkan nih si yort melutut.. agak2 kalo aku suh dia rewind buat gitu kat ko dia nak buat tak??? wakakkaaa

Mummy Dasy said...

romantik giler ngah membayangkan ni :)