Preparation for Ramadhan

Wednesday, August 6, 2008




Alhamdulillah Ramadhan bakal menjelma lagi...lebih kurang sebulan lagi..(ponteng posa 2 hari tahun lepas punye pon lom ganti lagi ihik..harini posa hopefully milk supply maintain aje)... Tahun ni boleh dikatakan Ramadhan yang agak istimewa gak sebab Ramadhan pertama seumur hidup membawa bersama cabaran breastfeeding baby (adik sufia)... In fact, dalam kepala ni dah dok risau takut2 supply BM merundum lak.... So dalam kepala ni dah dok berkira2 nak amik apa2 milk booster as air horlicks dah takleh nak diterima dek tekak ni..hehehe...




1) Mungkinkah nak amik fenugreek.... memula dok ingatkan apalah fenugreek ni rupanya dia ada asas halba gak rupanya...




2) Or mungkinkah nak consume Milkmaid tea..Lawaknya masa mula2 baca ingatkan milkmaid tea(teh+susu cap junjung tu ke?!!) rupanya bukan...kekeke...




3) Or nak amik organic soya... tapi yang ni tak sure boleh boost milk supply ker.... or just nak pekatkan susu...




Yare2 ada tiga minggu lagi nak pikir sblom order... any advice??by 1 Ramadhan hopefully dah sampai kat tangan milk booster idaman..hehehe...

2 comments:

Mommy Harith Hannah said...

mimi, aku dah ganti 4 hari (tinggal lagi sehari, berchenta sungguh)... yg amazing nya, amount EBM mantain, dan aku tak makan fenugreek pon waktu sahur... cuma nyer biler 3rd session tue dah kureng sket amount... patuh, biler dah ptg, macam nak pengsan... hahah... aku raser soya & oats+horlicks membantu laa...

err, aku tak menjawab soalan 'post' nie ker ekk? heheh...

~Umi.Sufira~ said...

Ohh//kekyoku ko consume oat+horlicks gak yer... aku dah takleh nak telan la aru.... Nak kena angkat one of the milk booster gak ni and hopefully serasi ngan aku...hikhikhik....