Nak sambung study ke?~~

Wednesday, August 13, 2008

Mata2 jibun no hanashi desu~hihi.... Umur yang semakin meningkat ni membuatkan aku mula pikir banyak benda..salah satunya sampai bila aku nak jadi engineer kilang ni..??most of my friends dah tak lagi menjawat jawatan 'engineer kilang' but went to other professional fields yang lebih menarik ngan income yang jauh lebih bagus... As hubby memang dah jatuh cinta habis kerja kat Dyson nampaknya we all akan settle down kat Johor ni... Kalu aku bosan ngan kerja sekarang pun and then 'lompat kilang' sama je...pressure yang sama environment pun lebih kurang sama until one day my hubby bising2 "sampai bila nak kerja kat situ" and foward application form to apply job at UTM...Apalagi jadi tutor la and then wajib sambung master and be a lecturer..Sigh.. I need to think a lot of thinks about continue study. Best ke tak best..??

tak bestnya
1) Gaji aku akan drop sikit(ker banyak..T_T) dari sekarang until I get my master and be a lecturer... 2 tahun tu kena gaman...isk tak bestnya..
2) Otak yang dah berkarat ni kena asah balik and kena jadik macam student dulu2.... assignment, research, thesis..uhu..tak bestnya..
3) Boleh ke aku ni nak ajar orang or nak guide orang... Kalu student tanya takleh jawab kan ke malu....isk tak bestnya...
4) Aku minat ke jadi tutor and then lecturer ni...macam takleh membayangkan diri sendiri kekeke...
5) Jadilah aku government servant..yg ni taktaula best ke idak...

bestnya
1) Jadi pendidik ni besar pahalanya di sisi Allah and saham akhirat yang besar.. Sumbangan besar pada anak bangsa dan negara gak..bestnya..
2) Mungkin masa aku ngan anak2 takdelah tight macam sekarang ni... Aku tengok member yang jadi lecturer suka2 dia je nak gi pukul brapa and nak balik pukul brapa...ihik macam best je yek..nanti anak dah sekolah boleh hantar and amik anak..bestnya...
3) UTM tu bukannya jauh pun dari umah aku...dekat je....
4) Kalu kerja kerajaan ni buat home loan ni dapatlah discount banyak..bestnya... Bersalin kat wad kelas satu pun free aje...bestnya...

Papehal pun apply pun belum lagi...tapi kena pertimbangkan buruk baiknya... Dapat ke tak dapat pun belum tau lagi...hihi... Semoga diberikan petunjuk dari Ilahi and kalau betul ada rezeki jadi warga UTM la Ummi Sufira ni....

0 comments: