Hari2 yang tak berkualiti?

Thursday, August 7, 2008

Macamnilah rupa aku, hubby everyday to work


Nape ntah lately hari2 aku macam tak berkualiti je.... dah dekat 3 minggu asyik datang kerja ngam2 dekat nak pukul 8..Itupun nasib Isnin-khamis aku gi kerja naik motor. Kalu naik kereta dengan jammed kat traffic light senai tu, kompem tak dapat sampai on time. Hari Jumaat as aku gi kerja sesorang naik keta boleh pulak keluar awal..uhuk..kekadang sampai terlepas nak briefing kat budak2 ni...(thanks to my click who alwaizz support me)..Nak kata ada perubahan jadual tak juga... Pepagi bangun sibuk basuh botol rendam air panas, masak bubur sufia, gosok baju keja/ tudung, kemas ruang tempat mainan bebudak ni..ooo..maybe aku dah tambah satu lagi aktiviti basuh CD guna semi-auto washing machine...tapi kenapa aku tak buat malam hari ek suma kerja2 tu... Malam sibuk pulak layan 2 orang ni..Ajar Syaura homework, ajar Syaura mengaji, layan si adik lagi..karang si adik pukul 930 dah mula nak bergayut...memang aku buat bergilir ngan hubby tapi still rasa tak cukup masa... Nasib baik aku kerja pakai uniform atas je..sluar boleh pakai ikut suka... Kalu tak dah nak tambah lagi aktiviti gosok baju kerja. Aku nak pakai baju kurung gi kerja..jarang sekali(malas nak gosok punya pasal)...sampai kalu aku pakai baju kurung tu orang tanya aku nak gi kenduri ke...chet!! Apalah nak jadi ni...Tu anak baru dua...belum anak 5 lagi... So salute ngan working moms yang dah ramai anak and able to handle everything dengan teratur... Ni nak kena wake-up balik.."OOii Mimi, wake up!!"..Maybe nak kena bangun lebih awal setiap pagi kana...~~Camne nak buat ni??

4 comments:

Anonymous said...

camne zaman mak2 kita beranak ramai.. kerja lagi..blk umah kerja umah lagi.. kan kan. tp mimi u ada anak 2 sakuma ingat u dah berenti keje. kalau org jepon sah2 sah berenti. i nk minarau u:)

~Umi.Sufira~ said...

Isk I tak layakla kaklin untuk di"minarau" (betul ke perkataan ni ihik)Itulah ek..camnelah mak kita dulu2...kerja lagi, balik umah uruskan kita lagi... I baru anak dua dah rasa kelam kabut sangat dah...Teringat kat Kak Leha Alps purchasing dulu tu yek...8 orang anak dia..supermom!hebat...salute habis:)

Mama Liena said...

Mimi san ..sou da yo ..bukan nak kate ape ..keje mmg tak habih2 ..
Tuh pun akak bkn masak kalau ari keje, tak sempat ...balik2 dah kol 7 ...sibuk2 siap brg diorang ngn baju sendiri lg ..pastuh laundry ..iro2 ..owaranai ..heheeh ..nak benti plak ..kang tak cukup income plak ..

~Umi.Sufira~ said...

Itulah Mamaliena yek... Nak wat camne dah jadi working Mom... Hari2 kelam kabut... nak kena pikir cara or schedule yang bagus nak bagi teratur sikit...or maybe kena bangun lebih awal setiap hari..hehehe...