Akhirnya rumahku terjual juge~~

Thursday, June 19, 2008





Dua tahun lepas masa aku still duduk kat nilai aku ngan hubby ada berkenan satu rumah double storey terrace kat Bukit Mahkota Kajang, Zara Type. Aku memang minat betul ngan rumah tu...22x75... cantik...ada sliding door ada pintu gak...ada dry kitchen and wet kitchen... depan rumah ada surau, taman mainan and tadika. masatu kitaorang punya kemaruk nak beli umah tu lepas tengok show house dia, balik umah keluarkan duit seribu terus bayar down payment utk book umah tu... Tak pikir panjang terus...Bak kata orang jatuh cinta kali pertama.. yang aku suka tentang umah tu dapur dia tak nampak dari living room.. tu yang best..
Nak uruskan pembelian rumah tu macam2 dugaan..pergi ke sana pergi ke sini, jumpa lawyer, jumpa banker..akhirnya settle la rumah tu jadi hak milik kami... Tak lama lepas tu ntah macammana my hubby ada pulak krisis ngan bos dia kat tempat kerja...tup tup dia kata nak lari carik kerja kat tempat lain...Masa tu aku tak kisah pun lagi ingat nak stay kat tempat kerja lama.. Tapi taktaulah kenapa banyak2 tempat dia gi interview kat Johor gak yang sangkut.... Siap dapat 2 offer lagi...Aku nak tak nak terpaksa gakla carik kerja lain...Ntah macammana rezeki hubby ngan aku dua2 dapat tempat yang sama..
Pikir dok pikir dok pikir aku ngan hubby decide nak pindah johor.. Lagipun syaura macam tak terjaga je kat nursery tu..eczema makin teruk...nenek pulak offer nak jaga syaura... abih tu rumah aku macammana? Hubby kata takpelah kita pindah Johor dulu nanti try carik kerja pindah balik ke area situ(yang ye hubby aku dah tak tahan ngan tempat kerja lama tu..) Tak lama lepas tu rumah aku siap..punyalah lawa.... api air suma dah masuk tapi terbiar...Rezeki lagi hubby aku dapat pindah tempat kerja baru lagi yang best... Gaji pun OK...Nampaknya dah sedapla kami ni nak jadi orang johor.. Last2 we all decide nak jual je rumah tu..sob sob..aku memang sedih...aku sayang rumah tu... nasib baik value naik 20K.. at least takdelah rugi aku jual umah tu... Harini suma dah settle... tinggal bank buyer transfer duit ke bank aku and then dengan rasminya rumah tu bukan rumah aku lagi.. Aku dah takde umah!!uwa.. Takpelah aku redha mungkin takde rezki aku nak dok umah tu...Kalu aku nak beli umah lagi nanti aku nak carik Semi-D lak....Halaman besar aku nak renovate rumah tu lawa2...Itulah impian aku yang keciwa ni...

0 comments: