Persiapan Ramadhan US

Monday, August 9, 2010

Ramadhan datang lagi...Alhamdulillah masih panjang umur kita untuk menyambut Ramadhan tahun ini....Masih teringat2 US membuat entry juadah berbuka puasa US tahun lepas...dah lama jugak blog US ni yer...:D

InsyaAllah US bercuti 11hb ni...So dapatlah menyambut 1Ramadhan bersama hub tersayang kan....harap2 berjaya jugak mengajar Syaura berpuasa tahun ni...

US cuma nak berkongsi serba sikit persiapan US sempena nak sambut posa ni....weekend lepas US and hub 5S rumah.....wah habis2an tau...habis semua toilet2 kami cuci....sapu, vacuum and mop segenap pelosok rumah....cabut rumput2 dan daun2 kering...konon2 takut lepak bulan posa nanti nak mengemas rumah...hehehe...

Selain tuh, US mengisi isi perut peti ais dengan bahan2 mentah yang perlu...tahun ni azam US masih sama...semoga dapat masak sendiri juadah berbuka posa setiap hari....beli sikit2 aje dari bazaar...:)..Teringat tahun lepas, berebut2 nak kumpul stok EBM untuk bekalan susu Sufia...Tahun ni dah tak lagi...rindu pulak rasanya..hehehe....so berebut2 jugaklah ruang atas peti ais kan antara bahan mentah ngan EBM Sufia..hehehe...

Oh tak lupa target mesti ada....US berazam nak turunkan 3kg berat lebihan US ni...baru dapat menten macam berat sebelum ngandungkan Sufia dulu...U alls macammana? target berapa kg turun Ramadhan kalini?

So di kesempatan ini, US pon nak mintak maaf banyak2 atas segala kesalahan sama ada sedar atau tidak pada rakan2 blogger yang kenal ataupun tidak yer....Maaf zahir batin...semoga Ramadhan kalini membawa seribu keberkatan buat kita semua...Salam Ramadhan!:)

6 comments:

Fid said...

selamat berpuasaaa

Sayang.Ibu said...

a'aaa kan beb, last yr kite beria2 berebut nak upkan susu utk bekal anak2.. thn ni nmpknya boleh laaa skip sahur eh bukan... boleh laa berpuasa dgn lebih tenang... :)
thn nih aku harap berat turun saja semasa berpuasa... kalo tammo turun pun jangan laa ko naik mencanak wahai berat badannnn... pasal masa puasa lg byk mkn biasanya...hahahahahaaaa

yati@ibuhanie said...

kitorang pon sibuk wat 5S satu rumah weekend baru nih..(actually hubby jer)..sapu sawang2 sume...takut nanti xlarat plak nk kemas sebelum raya...ehehehe...

akak sibuk le dgn anak2 dan mesin jahitku itew...ehehehe...

selamat menyambut bulan Ramadhan yang bakal tiba....mou sugu dane!! kejap jer...

last year bulan pose dengan perot terboyot...this year perut x boyot...tp buncit plak...ahahahaahaha....azam nak turunkan berat badan jugak la...buleh?

~Umi.Sufira~ said...

Kak Fid, selamat berpuasa...

Intan, hahaha....betul3x...lagi posa lagi banyak makan....Selamat berpuasa nyah...

Kak Yatie, perghh lagi nak raya ni lagi bz eh...akak amik tempahan lagi tak?ekekeke...mari sama2 tanam azam turunkan berat badan..:)

hajarus said...

selamat menyambut bulan ramadhan & selamat berpuasa kak ;d

~Umi.Sufira~ said...

Selamat berpuasa Hajar...:)