Blog Nan Sunyi Sepi

Wednesday, November 10, 2010

Hehe...ntah brapa lama aku tak update blog...terlalu banyak yang berlaku sebenarnya....saat2 getir, saat2 sedih, saat happy.....setelah apa2 yang berlaku tiba2 rezeki lak datang bergolek...hehehe..itulah lumrah kehidupan...kan kan...

First of all just nak bagitau hub dah selamat menjalani pembedahan......saluran yang sempit dah dibuang dan dijahit semula....tapi tulah tiub masih ada dalam badan..sebab tiub yang dipotong tuh masih belum baik sepenuhnya...aku dah alami saat menunggu di luar bilik pembedahan....mana taknya doktor cakap 2,3 jam ajer...tapi boleh pulak operation meleret sampai 6 jam...bila we all tanya kenapa lama sgt baru doc bgtau ada complication masa operation....air kencing hub kebocoran...then usus boleh stop function...isk isk isk..and aku hadapi jugak saat selepas operation...hub muntah2 yang teruk kesan bius, dengan tak boleh makan dan minum sampai 3 hari..memang getir betullah saat2 tuh..tapi Alhamdulillah sekarang nampak hub dah OK...harap2 eloklah sepenuhnya...

Tak brapa lama lepas hub operation, Sufia laks demam...4 hari 3 malam warded...lepas satu satu berlaku...sangat panas tak turun2 suhu maintain 38, 39...risaunya hati nih tuhan ajer yang tahu kan....tapi tulah Alhamdulillah bila doktor tukar antibiotik kuat sikit baru reda demamnya...syukur sangat..

Yang happynya...aku timbang berat, berat aku telah kembali ke berat sebelum mengandungkan Sufia....51kg u all...hehehe..mana taknya susah hati kot....then tiba2 aku dapat voucher free RM300....atas pembelian kereta harituh.....lagi satu aku akan melancong ke Japan selama seminggu...hehehe...tapi nak gi Japan atas urusan kerja so mesti rindu giler ngan anak2 nanti...nilah kali pertama aku nak tinggalkan diaorang....tapi bila pikir2 balik mungkin ini satu peluang juga aku nak merasa macam anak dara...kihkihkih...papepun sure akan rindu banget ngan hub and anak2...takpe2 seminggu tak lama...kan kan...daa dulu update kali ini...:)

8 comments:

IntanSham said...

wahhhh... nak ke japan nyahhhh, besttt nyaaaa... :)
alhamdulillah, dah berlalu musim getir ko, semoga lepas nih happy2 sll nyah..

pearl said...

alhamdulilah...

~ As ~ said...

51kg??? oh em ji!

Ila said...

Hy roza...
at last hehhehe
semoga cik hub ko cepat recover...
and jelousnya berat ko dah 51kg...
pheewit hehehhe

aku je yg berat remain unchange hehhehe...

Take care and happy melancong:)

noor said...

salam ziarah...

necchan said...

alhamdulillah..
mmg korg insan terpilih nk melalui semua tu. hehehehe.
nnt mai japan habaqlah ye kalau boleh jumpa. :D
itsumo matteru yooo~n.
sorejaa....

mamaDhea said...

taking care babe! ;)

sW33tdARLiNG said...

semoga cepat sembuh yaa....!

www.sw33tdarling.com


p/s: nak mintak tolong re-install
link sw33tdarling kat ur bloglink.
ada error laa, update entry tak naik
sebab tukar nama blog. TQ!