Lamanya US tidak menulis...terlalu banyak yang nak dikongsikan tapi kekangan masa yang mencemburui US..ihik...alasan yang baik tak? Sebenarnya lama jugak US tak menjenguk ke blog sendiri...even internet kat rumah tu 24hours...Alhamdulillah walaupon blog ni tak berusik, bilangan follower semakin bertambah....actually US rasa happy sangat kot kot ada penulisan US ni yang memberikan informasi yang berguna pada pembaca kan...weee...happynya...:))harap2 dengan keikhlasan ni dapat pahala.
Wokeh...US nak cerita pasal rutin harian US yang dah berubah...rutin baru US...hari hari mesti mahu Nescafe instant 3 in 1 secawan tak kiralah white coffee ke..Nescare Mild ke....Nescafe Tarik ke...wahh...nikmatnya tak terkata....
By the way, over my 'research' to several artikel...kafein in coffee memang ada kebaikan and keburukan....keburukannya especially apabila berlebihan...tapi US masih tak dapat jawapan lagi kalau secawan sehari tuh consider berlebihankah?sebab US amik tiap2 hari without miss...wow kemaruk sudah!hehe....
OK by the way, to share the kebaikannya.....apa yang US boleh summary kan seperti di bawah
1) kafein boleh mengelakkan kanser especially kanser kulit
2) kafein meningkatkan kecergasan
3) kafein menghilangkan ngantuk
4) dan yang paling berkesan pada US ialah...kafein meningkatkan pencernaan tau...sebab apa...hari2 lepas minum setiap pagi...mesti terus rasa nak ke toilet beberapa ketika lepas tuh...hehehe...
tapi ingat....jangan berlebihan OK...:))
Note: Sila elakkan pengambilan kafein oleh ibu mengandung...peace!
Secawan Nescafe setiap hari..baik atau buruk?
Tuesday, October 25, 2011
Posted by ~Umi.Sufira~ at 5:36 PM 4 comments
Labels: Health n Beauty
Selamat Sudah....
Saturday, July 9, 2011
...adik bongsu ku diijabkabulkan dan disandingkan ngan pasangannya Mr Lempeng (nama glemer) ahaha..majlis pernikahan pada 2hb July and majlis sanding 3hb July 2011...persediaan dia mak oi...2 minggu sebelum dah sibuk ke sana ke mari carik bahan2 tak cukup....seminggu sebelum tak habis packing kerepek2 dan kuih2 untuk para tetamu...sampai naik demam kakak pengantin pasal kelam kabut nak tolong...hehehe....asal balik kerja terus menyinggah umah mak nak tolong punya pasal...balik lewat malam esok pagi2 pegi kerja lagi...tapi pasal ni majlis perkahwinan terakhir di umah mak kami ni....extra excited terasa....:)
Majlis si adik ni complete ngan kenduri yasin perempuan kampung, majlis malam berinai malam tuh....dan sanding keesokan harinya.....Alhamdulillah majlis berjalan lancar...walaupon hujan lebat sekejap masa hari persandingan tapi lepas tuh cerah sampai ke petang...hmmm taktau apa lagi nak US kongsikan melainkan rasa bersyukur sempena mendapat adik ipar baru, majlis yang sempurna dan berjalan lancar...para hadirin yang ramai memenuhi undangan dan kegembiraan mak abah US dengan majlis yang dah lama mereka rancangkan dan usahakan...Alhamduliillah.... lepas ni berlapang dadalah mereka sebab anak2 dara mereka semua dah kawin..hehehe...OK enjoy the pics ajerla yer...:)
Lepas nikah
US interframe
Family US and mak abah bersama pengantin di malam berinai
Flower Girls...
Band
Tol!!makaih ramai Okeh...
Pengantin dan pengapit di majlis persandingan
Gown potong cake
Gambar penuh US sekeluarga...:)
Posted by ~Umi.Sufira~ at 10:10 PM 3 comments
Labels: Family, Rumahtangga
Percubaan US ngan Fareeda Mawar..:)
Sunday, June 5, 2011
Hihi...ni first tym US try tudung Fareeda Mawar...tu pon sebab cousin US yang dok kat KL belikan....tumpang beli sebenarnya...kebetulan memang family gather2 sebab majlis kahwin cousin US kan...so dapatlah cousin US tuh bagi by hand tudung Fareeda ni kat US....kalau kat Johor ni US taktau kat mana nak beli...amacam u ols....?sesuai tak US pakai fareeda ni..ahaks...try suka2 u ols...harganya RM65 sebab ada potongan...OK la US tepek satu gambar US bergaya ngan Fareeda ni kay...:)
Posted by ~Umi.Sufira~ at 6:32 PM 2 comments
Labels: Aku
Flower Girl Again~~:)
Saturday, June 4, 2011
Tahun ni memang musin kawen sepupu2 US belah abah....so tempahan flower girls untuk majlis diaorang tak putus2 taww!!hehe....bila order masuk flower girl memang penting tapi pasukan pengurus tak kurang pentingnya.......especially uruskan nak berjalan berarak bersama pengantin...payah payah...sebab ada flower girl umur 4thn ke bawah yang ala2 jalan bersepah tu..hehe...selain tuh make up artist and hair dresser juga penting yo!!....saper lagi yang nak buat keja2 tuh semua kalau tak mak2 flower girl and make up artist jemputan anak sedara US..hehe...kalah solekan mak andam!
Last events was kat Muar....majlis pengantin memang meriah...lebih meriah lagi ngan kehadiran flower girls cilik milik Embah Johari Enterprise nih..ahahaha....OK frens...let's enjoy the photosSolekan by imported make up artist...anak sedara US
Sufira dah siap di solek:)mulut tuh muncung jer kay sebab lipstik!:P
US lah tukang sanggul anak2 US....:)
Sanggul US nan tak berapa kemas...tapi OK la dah rambut si syaura pon pendek ajer..:P
Dah siap...tinggal tunggu pengantin datang...possing dulu atas pelamin...:P
Wokeh dah nak start berarak..penagntin dah sampai...possing dulu dengan Sufia...:)
Nilah dia barisan flower girl embah Johari...:) Bersama pengantin lelaki...:)
Jalan bersepah...U ol notice?hehehe...
Haa...baling2 bunga rampai...rupanya baling sesama sendri..ekekeke...
Posted by ~Umi.Sufira~ at 7:42 PM 0 comments
Family photos that US love most!:)
Sunday, May 22, 2011
Posted by ~Umi.Sufira~ at 7:15 PM 1 comments
Labels: Family



