Hihi...ni first tym US try tudung Fareeda Mawar...tu pon sebab cousin US yang dok kat KL belikan....tumpang beli sebenarnya...kebetulan memang family gather2 sebab majlis kahwin cousin US kan...so dapatlah cousin US tuh bagi by hand tudung Fareeda ni kat US....kalau kat Johor ni US taktau kat mana nak beli...amacam u ols....?sesuai tak US pakai fareeda ni..ahaks...try suka2 u ols...harganya RM65 sebab ada potongan...OK la US tepek satu gambar US bergaya ngan Fareeda ni kay...:)
Percubaan US ngan Fareeda Mawar..:)
Sunday, June 5, 2011
Posted by ~Umi.Sufira~ at 6:32 PM 2 comments
Labels: Aku
Flower Girl Again~~:)
Saturday, June 4, 2011
Tahun ni memang musin kawen sepupu2 US belah abah....so tempahan flower girls untuk majlis diaorang tak putus2 taww!!hehe....bila order masuk flower girl memang penting tapi pasukan pengurus tak kurang pentingnya.......especially uruskan nak berjalan berarak bersama pengantin...payah payah...sebab ada flower girl umur 4thn ke bawah yang ala2 jalan bersepah tu..hehe...selain tuh make up artist and hair dresser juga penting yo!!....saper lagi yang nak buat keja2 tuh semua kalau tak mak2 flower girl and make up artist jemputan anak sedara US..hehe...kalah solekan mak andam!
Last events was kat Muar....majlis pengantin memang meriah...lebih meriah lagi ngan kehadiran flower girls cilik milik Embah Johari Enterprise nih..ahahaha....OK frens...let's enjoy the photosSolekan by imported make up artist...anak sedara US
Sufira dah siap di solek:)mulut tuh muncung jer kay sebab lipstik!:P
US lah tukang sanggul anak2 US....:)
Sanggul US nan tak berapa kemas...tapi OK la dah rambut si syaura pon pendek ajer..:P
Dah siap...tinggal tunggu pengantin datang...possing dulu atas pelamin...:P
Wokeh dah nak start berarak..penagntin dah sampai...possing dulu dengan Sufia...:)
Nilah dia barisan flower girl embah Johari...:) Bersama pengantin lelaki...:)
Jalan bersepah...U ol notice?hehehe...
Haa...baling2 bunga rampai...rupanya baling sesama sendri..ekekeke...
Posted by ~Umi.Sufira~ at 7:42 PM 0 comments
Family photos that US love most!:)
Sunday, May 22, 2011
Posted by ~Umi.Sufira~ at 7:15 PM 1 comments
Labels: Family
Family Trip to Cameron Highland..:)
Friday, May 20, 2011
Alhamdulillah....masih sempat US nak blogging u ols....sebab US tak nak ketinggalan untuk abadikan cerita family trip kami sekeluarga di sini...:)..Oh masih ingat lagi kisah adik berkonvo ni?yer kami ramai2 hantar adik kami konvo...pastuh kami ramai2 juga bercuti ke Cameron Highland selepas majlis selesai...Kenapa Cameron Highlands?Oh...sebab ni jelah tempat paling dekat dari Uitm Sri Iskandar tu...dan selesa untuk cuti2 Malaysia satu keluarga terutama untuk adik kedua US yang ada baby kecik tuh...
Kami sekeluarga termasuk tunang si adik bongsu join this trip....Kami menginap kat Villa Dahlia Berinchang...Not bad jugak apartmen ni OK...2 bilik.....sesuaila ngan kami yang ramai ni....hehehe...so petang lebih kurang pukul 2kami bertolak ke Cameron Higland melalui Simpang Pulai...sampai atas hujan pulak...so terasa jugaklah kesejukan Cameron...So sampai2 kami semua lepak2 dulu...penat u ols..perjalanan dari Johor belum hilang lagi...so malam hari baru kami jalan2....destinasi pertama pasar malam kat Berinchang..:) apa yang menarik pasar malam dia banyak jual sayur2 an segar and strawberry...hehehe...tak jumpa kat pasar malam biasa kat Kulai nun..so enjoy dulu gambar we ols nak ke pasar malam dan di pasar malam...:)

Kat pasar malam kami beli makanan masing2 and then makan ramai2 kat apartmen jer..Oh tak lupa nasi kerabu yang US beli amat sejuk macam baru keluar peti ais..hehehe...tapi dah lapar telan jugok...:P
Esok pagi barulah kami jalan2...tapi sempat pegi 3 tempat jer iaitu, Bharat Tea Plantation, EQ Strawberry Park then Rose Center....almaklumlah last datang sini masa US umur 12thn.....so bila dtg lagi sekali dah tua2 nih terasa omak aii...cantiknya kebun teh ni yer....saujana mata memandang then sangat cantik macam karpet...

Pastuh kami ke EQ Strawberry untuk activity petik strawberry la apa lagi...rugi rasanya dah dtg jauh2 tak peting strawberry kan...so US ngan mak US ngan hub jer yang nak masuk petik...orang lain jalan2 jer dalam kebun strawberry...best giler! nilah activity paling best yang US rasa bila kat Cameron nih...nak tau we ol petik sampai dekat RM60 kena..hehehe.....sekilo setengah...enjoy the photos ajerla yer..;)

Last sekali kami ke Rose Farm laks.....kat sini layan bunga jerla...eh nak tengok gambar gak ke?nantilah US tempel gambar yer sebab sekarang US nak gi tengok Maharaja LAwak..hehehe...conclusion...memang best giler percutian kalini....sampai jumpa lagi...
Posted by ~Umi.Sufira~ at 10:10 PM 0 comments
Labels: Cuti cuti M'sia, Family
Adik Ber Konvo!
Tuesday, May 17, 2011
Salam U ols!US kembali bersiaran...:) How's ur cuti Wesak Day?sure best lepak2 kat rumah or jalan2 ngan family kan...oh US bekerja harini kay!di saat ramai yang bercuti...
Tapi Alhamdulillah last weekend puas dah bercuti started from Friday sampai semalam...:)Pegi mana?hehe....aku menghantar adik bongsu satu2nya ke hari Konvokesyen kat UitM Sri Iskand*r....Alhamdulillah we rilli proud of u dik! Dengan berjayanya adik aku ni merangkul degree maka lengkap dah kami adik beradik semua memiliki degree...syukur..:) I'm sure our parents rilli proud of us...:)
Walaupon hari sangat panas...dan kami sngat letih sebab bertolak dari Johor dulu ke KL dari hari Jumaat..and then bertolak pagi2 Sabtu ke Perak..namun perjalanan yang amat menyeronokkan...sebab apa?aku dah lama tak gi Perak...on the way kat R&R ada jual lemang ngan rendang Tok!uwahhh sedapnya u ols...pastuh makan kat kedai ada tempoyak pulak!heaven tau...US dah lama tak makan....hihi...selera habislah...
Cuma yang tak best we ol kena menapak jauh ke dewan graduasi sebab parking special cuma utk graduan...dahla panas terik kat sana nun...sunburn makcik tau!papehal happy jugak dapat hantar adik ke majlis graduasi nya kan...apa salah sekali sekala make adik happy...OK lah u ols...dah banyak sgt US bebel ni...U ols enjoy gambar ajerlah yer...sampai jumpa lagi....:)

Posted by ~Umi.Sufira~ at 7:55 PM 2 comments
Labels: Family



